تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 9:47
کد خبر : 40707

۱۱۴ کانتینر گوشت پس از پایش دامپزشکی بندر آستارا وارد کشور شد

۱۱۴ کانتینر گوشت پس از پایش دامپزشکی بندر آستارا وارد کشور شد

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از بازبینی و پایش بهداشتی یک میلیون و ۴۰۵ کیلوگرم گوشت گرم گوسفند در قالب ۱۱۴ کانتینر، در حین ورود به کشور از مرز این شهرستان خبر داد

جارستان:

حبیب بنی رستم روز سه شنبه گفت: امسال واحد قرنطینه دامپزشکی را در محدوده انبارهای عمومی اداره کل گمرک آستارا راه اندازی کرده‌ایم و علاوه بر پایش گوشت‌های وارداتی در خرداد ماه، ۴۰ کانتینر تولیدات خام دامی و لبنی صادراتی نیز توسط همکاران مستقر در قرنطینه، از نظر بهداشتی بازبینی شده است.

وی ادامه داد: قرنطینه دامپزشکی به صورت شبانه روزی فعال است تا کالاهای وارداتی و صادراتی حوزه دامپزشکی، برای تأمین سلامت مردم به صورت دقیق پایش شود و همکاران ما، علاوه بر بازبینی مدارک و لاشه‌های دام، گوشت و تولیدات لبنی، در صورت نیاز به نمونه برداری و آزمایش آنها نیز اقدام می‌کنند.

بنی رستم اظهار کرد: کارهای اداری قرنطینه دامپزشکی در داخل یکی از اتاق‌های انبارهای عمومی اداره کل گمرک انجام می‌گیرد و امسال بعد از راه اندازی این واحد، خوشبختانه محموله‌ای فاسد و قابل عودت کشف و ضبط نشده است.

بندر مرزی آستارا، با سه راه آبی، خاکی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است و بنا بر اعلام اداره کل گمرک آستارا، امسال تا پایان خرداد ماه ۱۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۸۳ میلیون دلار از این گمرک صادر و ۷۴ هزار تن کالا حمل و نقل شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.