تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 12:12
کد خبر : 39075

استاندار گیلان: معیشت مردم بومی در جریان اجرای پروژه ها آسیب نبیند

استاندار گیلان: معیشت مردم بومی در جریان اجرای پروژه ها آسیب نبیند

استاندار گیلان گفت: تملک اراضی برای اجرای پروژه های مختلف در استان باید بر اساس مطالعات درست و دقیق صورت گیرد و تا حد ممکن به معیشت بومیان خدشه‌ای وارد نکند. جارستان؛ مصطفی سالاری عصر سه شنبه در نشست بررسی راه آهن رشت – آستارا ، با اشاره به کارکردهای مثبت اجرای این پروژه به

استاندار گیلان گفت: تملک اراضی برای اجرای پروژه های مختلف در استان باید بر اساس مطالعات درست و دقیق صورت گیرد و تا حد ممکن به معیشت بومیان خدشه‌ای وارد نکند.

جارستان؛ مصطفی سالاری عصر سه شنبه در نشست بررسی راه آهن رشت – آستارا ، با اشاره به کارکردهای مثبت اجرای این پروژه به ویژه درآمد ترانتزینی آن اظهار کرد: باید برای اجرای پروژه های بزرگ در کنار منافع ملی، از همان مراحل ابتدایی و ارائه طرح، منافع استانی و مسائل اجتماعی به ویژه موضوع اشتغال مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
استاندار گیلان بر لزوم توجه به موضوعاتی همچون کاهش هزینه تملک اراضی با شناسایی مسیر جایگزین برای اجرای پروژه، تخمین هزینه‌های تاخیر احتمالی طرح ، نحوه تامین مصالح و زیبایی منظر در مسیر راه آهن تاکید کرد و افزود: هزینه های فرصت شغلی مردم در محدوده اجرای پروژه و خط دسترسی آنها نیز از مهمترین مسائلی است که باید در طرح اولیه لحاظ شود.
خط آهن رشت – آستارا، حلقه اتصال کریدور شمال – جنوب است و باید از بارانداز راه آهن آستارا برای ارتباط با کشورهای همسایه استفاده شود و در راستای این پروژه بستر الحاق راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا فراهم خواهد شد.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به جارستان حاکیست :راه آهن ملی آستارا – آستارا در فروردین ماه ۹۷ با حضور مقامات عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح شد و قطارهای باری جمهوری آذربایجان و روسیه بارهای خود را از طریق آن به بارانداز آستارا حمل می کنند و کالاها با حمل و نقل ترکیبی و به وسیله کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال راه آهن آستارا به رشت و قزوین، کریدور ریلی شمال – جنوب ایران راه اندازی و امکان انتقال کالا از بندرعباس و بندر چابهار به آستارا و سپس کشورهای اوراسیا فراهم خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.