تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 16:06
کد خبر : 38882

استاندار گیلان در مراسم همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب گیلان عنوان کرد: میراث مکتوب به ما هشدار می‌دهد که از میراث طبیعی گیلان بهتر و بیشتر حفاظت و صیانت کنیم / اگر افتخار به گذشته توام با نگاه به آینده باشد دستاورد خوبی خواهد داشت

استاندار گیلان در مراسم همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب گیلان عنوان کرد: میراث مکتوب به ما هشدار می‌دهد که از میراث طبیعی گیلان بهتر و بیشتر حفاظت و صیانت کنیم / اگر افتخار به گذشته توام با نگاه به آینده باشد دستاورد خوبی خواهد داشت

دکتر مصطفی سالاری در این همایش که در روز اسناد ملی و مکتوب و با حضور آیت الله رودباری، تعدادی از فرهیختگان و مدیران استانی برگزار شد اظهار داشت: سازمان اسناد ملی به شناسایی و معرفی هویت ملی هر کشور نقش به سزایی دارد. وی توجه به هویت ملی و شناسایی این میراث ارزشمند را

دکتر مصطفی سالاری در این همایش که در روز اسناد ملی و مکتوب و با حضور آیت الله رودباری، تعدادی از فرهیختگان و مدیران استانی برگزار شد اظهار داشت: سازمان اسناد ملی به شناسایی و معرفی هویت ملی هر کشور نقش به سزایی دارد.

وی توجه به هویت ملی و شناسایی این میراث ارزشمند را تلاشی موثر خواند و افزود: شناسایی ارکان هویتی می‌تواند در شناخت فرهنگ و تمدن کهن یاری گر نسل امروز باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اسناد و میراث مکتوب را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: گیلان از حیث سوابق تمدنی در حوزه های مختلف همچون دینی، فرهنگی، هنری، معماری و حتی ابعادی از فرهنگ خوراک و پوشاک بسیار غنی است.

 وی تصاویر قدیمی گیلان را از جمله اسناد هویتی ماندگار دانست که گویای میراث طبیعی فرهنگی و تاریخی است.

استاندار گیلان تصریح کرد: میراث مکتوب با یادآوری گذشته هر یک از عناصر طبیعی، تاریخی و فرهنگی این هشدار را می‌دهند که لازم است به شیوه بهتری از این میراث ارزشمند حفاظت و صیانت کنیم.

دکتر سالاری افزود: تصاویر و اسناد قدیمی درواقع مدرک آشکاری برای نشان دادن تمدن و فرهنگ قبل به نسل امروز در پاسداشت داشته های کهن است.

وی بر لزوم تکریم و بزرگداشت اندیشمندان، ادیبان، علمای دینی و مذهبی به عنوان میراث بانان حقیقی تاکید کرد و گفت: در این خصوص نیازمند عزم همگانی هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اسناد خاندان آیت الله رودباری که امروز بخشی از آن به نمایش گذاشته می شود اظهار داشت: این میراث معنوی بخشی مکتوب از تلاش ها و مجاهدات های این سرزمین است.

دکتر سالاری از همه فرهنگ دوستان، نیکوکاران و نیک اندیشان خواست: اسنادی که نزد خود نگهداری می کنند و ممکن است در فاصله بین نسل ها و در طول زمان در معرض تهدید و آسیب قرار گیرد را به مراکز اسناد ملی چه در سطح ملی و یا استانی برای صیانت و استفاده نسل های بعدی قرار دهند.

گفتنی است در این مراسم از کسانی که اسناد ارزشمند در منزل داشتند و به سازمان اسناد اهدا کردند لوح تقدیر اهدا شد.

در پایان استاندار گیلان از ساختمان اداری سازمان اسناد و کتابخانه های ملی بازدید و با کارکنان آن سازمان گفتگو کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.