تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 12:49
کد خبر : 38773

استاندار گیلان: اتصال راه آهن گیلان به بندرانزلی از تأکیدات رئیس جمهوری است

استاندار گیلان: اتصال راه آهن گیلان به بندرانزلی از تأکیدات رئیس جمهوری است

 استاندار گیلان گفت: اتصال راه آهن به بنادر انزلی و کاسپین ، از تأکیدات رئیس جمهوری است و باید از ظرفیت بنادر استان در صادرات و واردات کالا بیشتر استفاده کنیم. جارستان: مصطفی سالاری عصر دوشنبه در دیدار با ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی اظهار داشت: در بندرانزلی قطعه آخر راه آهن از

 استاندار گیلان گفت: اتصال راه آهن به بنادر انزلی و کاسپین ، از تأکیدات رئیس جمهوری است و باید از ظرفیت بنادر استان در صادرات و واردات کالا بیشتر استفاده کنیم.

جارستان: مصطفی سالاری عصر دوشنبه در دیدار با ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی اظهار داشت: در بندرانزلی قطعه آخر راه آهن از شهر انزلی عبور می‌کند که به لحاظ پیچیدگی‌های فنی، موجب زمان‌بر شدن پروژه خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط خاص کشور و محدودیت‌هایی که در سواحل نواحی دیگر کشور وجود دارد، افزود: مأموریت‌های استان‌های شمالی و استان‌های همجوار دریای خزر در صادرات و واردات رو به افزایش است و باید با آمادگی بیشتر از این ظرفیت بهره‌مند شویم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه باید سازگاری همراه با رقابت در بندرانزلی و بندرکاسپین ایجاد شود، افزود: رقابت اقتصادی سالم باعث کاهش هزینه‌های خدمات می‌شود.
استاندار گیلان به رشد صادرات در ماه‌های اخیر در بندرآستارا اشاره و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بندرآستارا در روابط با کشورهای حوزه غرب دریای خزر و تمایل کشور آذربایجان در ارتباط بیشتر برای تبادل کالا و از آنجا به کشور عراق و ترکیه از طریق ترانزیت کالا، فرصتی مناسب برای بندرآستارا محسوب می‌شود.
سالاری با تأکید بر لزوم تسریع الحاق شدن بارانداز به منطقه ویژه گفت: ایجاد یک شهرک صنعتی در کنار منطقه ویژه جهت بسته‌بندی و مونتاژ برای مردم منطقه شغل ایجاد می‌شود.
نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. 
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.