تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 0:27
کد خبر : 36460

تلاش بانوی عکاس گیلانی در راستای خدمت هنر به جامعه

تلاش بانوی عکاس گیلانی در راستای خدمت هنر به جامعه

“الهام آزمند” جوان هنرمند و عکاس با سابقه گیلانی یکی از شاخص های این موضوع محسوب میگردد.

 

در سالهای اخیر طیف قابل توجه ای از هنرمندان کشور فعال در هر عرصه هنری خط مشی فعالیت های خود را مطابق با اصلاح جامعه تدوین کرده و هنر خود را در خدمت این هدف قرار داده اند و به دلیل توجه مردم و وجود فضای مجازی این اقدامات همواره تاثیرات مثبت و قابل قبولی از خود به جا گذاشته اند.

“الهام آزمند” جوان هنرمند و عکاس با سابقه گیلانی یکی از شاخص های این موضوع محسوب میگردد.

آزمند پس از بیش از یک دهه عکاسی حرفه ای از مدتی قبل شروع به فعالیتهای موضوعی در عرصه عکاسی نموده است و پروژه بین المللی “راه ابریشم” به عنوان اولین پروژه عکاسی وی با هدف تعریف تصویری از راه ابریشم به عنوان یک مقصد گردشگری جهت رونق این صنعت حائز اهمیت انجام شد.

این بانوی هنرمند گیلانی در اقدامی دیگر با هدف پرداختن به موضوعات اجتماعی، پروژه “نیمه برابر” را کلید زد.

این طرح که به اشتغال زنان ایران میپردازد با زبان تصویر، مشغول تعریف فعالیت های زنان شاغل در شمال، جنوب، شرق، غرب، مرکز کشور و مشکلات موجود در این حوزه میباشد.

در حال حاضر بخشهایی از شهرهای مورد نظر عکاسی شده و برنامه ریزی جهت شروع سفرها به دیگر نقاط کشور و عکاسی از سوژه های مد نظر آغاز گردیده است.

الهام آزمند هدف اصلی از شروع این پروژه را پرداختن به مشکلات بانوان دانست و اظهار داشت: در جایگاه یک زن همواره دغدغه بانوان کشورم در حوزه اشتغال و عدم حقوق برابر برای من جزو مشغولیات فکری محسوب میشد. پرداختن به این موضوع که چرا با توجه به حضور پای کار و دوشادوش مردان در همه عرصه ها، زنان کشورم هیچ گاه در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته و به صورت شایسته باور نشده اند.

آزمند افزود: تجربه سالهای اخیر به وضوح نشان داده است، بکارگیری هنر برای مطرح ساختن مشکلات موجود همواره کارساز بوده و باعث هم صدایی بیشتری در طرح مطالبات گردیده است و من نیز به عنوان فردی از جامعه هنر بر خود وظیفه میدانم با استفاده از این ابزار وظیفه خود را در قبال جامعه و زنان کشور ادا کنم.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود که تلاش های ما به ثمر نشسته و وضعیت در حوزه زنان شاغل بهبود یابد تا شاهد حاشیه امنیت پررنگی برای زنان کشور در حوزه اشتغال باشیم.

با توجه به تاثیرِ پیگیری جامعه هنری و هنرمندان کشور در مورد معضلات جامعه و بیان آن با زبان هنر انتظار میرود، مدیران و مسئولین نهادهای ذیربط از قبیل نهادهای فرهنگی و مدیریتی کشور با نگاهی ویژه از هنرمندانی همچون “الهام آزمند” حمایت کرده تا در وصول نتیجه اقدامات مؤثری که از سوی جامعه هنری در دست اجرا میباشد، سهمی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.