تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 - 14:07
کد خبر : 35398

مروری بر کارنامه یک‌ساله شورای پنجم رشت / قسمت سوم

مروری بر کارنامه یک‌ساله شورای پنجم رشت / قسمت سوم

با استعفای دکتر نصرتی و نقل مکان او به وزارت کشور ثابت شد که ثبات مدیریت شهری در رشت امری طلسم شده بوده و عدم وجودش فقط تقصیر شوراهای پنجگانه رشت نبوده است. از همان روزی که هفت عضو شورای پنجم در حرکتی نسنجیده و شتابزده رخت سفر برداشته و به دنبال یافتن شهردار به

با استعفای دکتر نصرتی و نقل مکان او به وزارت کشور ثابت شد که ثبات مدیریت شهری در رشت امری طلسم شده بوده و عدم وجودش فقط تقصیر شوراهای پنجگانه رشت نبوده است.
از همان روزی که هفت عضو شورای پنجم در حرکتی نسنجیده و شتابزده رخت سفر برداشته و به دنبال یافتن شهردار به سیر آفاق و انفس پرداختند، عده ای نیز با تکیه به شعار بومی گرایی به نقد حرکت آنها پرداختند. یکی از دلایلی که منتقدین بر می شمردند این بود که مدیر غیر بومی با دریافت پیشنهادات بهتر،رشت را وا می نهد و به سوی سرنوشت خویش می رود. این پیش بینی منتقدین حالا در کمتر از یکسال محقق شده است.
در هر حال شورای رشت فردا با قبول استعفای مهمان قزوینی اش ، سرپرستی برای شهرداری تعیین خواهد کرد و عکس نصرتی نیز به تابلوی شهرداران اضافه و دوران جدیدی در شهرداری آغاز خواهد شد. اما این مطلب نه در مورد دکتر نصرتی که در مورد دوازده نفری است که در یکسال اخیر در پارلمان شهری حضور داشته اند.

به بهانه تشکیل شورای پنجم در مرداد سال گذشته مروری داریم بر کارنامه ۱۲عضو آن و عملکردشان در این شورا:

احمد رمضانپور (بزرگی که بزرگ می‌ماند)

نفر اول انتخابات شورای پنجم پیش از این همه نوع مسولیتی را امتحان کرده بود،از شهرداری همین رشت تا مدیریت اداره پست در مازندران و از همه مهمتر دو دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس باید گفت برای او حضور در شورای رشت در حکم جا شدن دریا در رودخانه است.
رمضانپور بعنوان مطرح ترین عضو اصلاح طلب شورا اگر با بی مهری حامد عبداللهی(کاندیدای ناکام اصلاح طلبان در انتخابات شورای سوم) و رضا رسولی(با جایگاه اجتماعی اصلاح طلبی) روبرو نمیشد امروز بجای علوی ریاست شورا را عهده دار بود
رابطه نزدیک او با شهردار باعث شد برخی از انتصابات نصرتی به پای او نوشته شود .اتهامی که هیچگاه ثابت نشد ولی کدورت ها و دردسرهایی برای او ایجاد کرد.
او در آستانه یکسالگی شورا یکی از نزدیک ترین یارانش یعنی شکریه را از دست داده و مشغول بازسازی جناح اصلاح طلب شورا است. جناحی که اگر در انتخابات احساسی لیست نمی بست امروز وضعیت بهتری داشت.در هرحال نام رمضانپور بزرگ است و کنش او حتما در راستای همین بزرگی تعریف خواهدشد.اورا باید بزرگی دید که بزرگ میماند.

حجت جذب (آرام و بی‌صدا)

جذب از بازماندگان شورای چهارم است که بعنوان جانشین دکتر جمشیدی و عضو علی البدل به صحن شورا رسید. این چهره اصولگرا آنچنان آرام و بی حاشیه است که حتی برای یادآوردن نامش در این فهرست دوازده نفره،دچار دردسر شدیم. او با شعار و منش پاکدستانه در شورا حضور دارد و برخلاف یارانش در شورا ترجیح می دهد با مردم و موکلینش در ساختمان شورای شهرستان قرار بگذارد تا در لابی هتل ها…
جذب زمزمه هایی در مورد ورود به انتخابات مجلس دارد که البته نباید شانس زیادی در آن رقابت برایش متصور بود،چون اصولگرایان احتمالا به فهرست سه نفره ای بدون او می رسند و از دیگر ا تو مانند خلفش در شورای شهرستان از روابط عمومی و تعامل بالایی برخوردار نیست که بعنوان فردی مستقل بتواند در انتخابات بدرخشد.
در هر حال خروج احتمالی او و علوی از شورا زمینه ساز حضور شفیعی و مقدادی در پارلمان شهری خواهد شد (البته اگر تلاش های پیشگر برای مدیرکلی اداره حفاظت ازمحیط زیست به ثمر نشیند)و چهره ای تازه به شورا خواهد داد.

محمدحسن علیپور (شگفتی‌آفرین)

پاکبان تحصیلکرده به عنوان نماد مظلومیت و ترقی خواهی کارگران شهرداری که از تعویق و تاخیر پرداخت دستمزدها به ستوه آمده بودند پا به عرصه گذاشت تا شگفتی بیافریند.
او بالاتر از بسیاری از چهره های مشهور به شورا رسید و از همان ابتدا نیز پرچم تظلم خواهی اقشار کم درآمد و کم برخوردار را بدست گرفت
علیپور در نبرد با رسانه ها و هیاهوی پوشالی شان در یکسال اخیر مصایبی را از سر گذرانده و به ثباتی نسبی در شورا رسیده است.
او از منضبط ترین اعضای شورای شهر است که هنوز شوق آموختن دارد و تجربه کردن.
از علیپور بیشتر خواهیم شنیدو بیشتر خواهیم گفت. آینده از آن او است!

بهراد ذاکری (طبیب شهر خسته)

پزشک جوانی که حتی یک روز عضو هیچ حزبی نبوده ولی بواسطه هوش بالا و دانش سیاسی اش حلقه ای از مریدان در بین جوانان اصلاح طلب دارد.
ذاکری با قرار گرفتن در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان با رایی که کسی انتظارش را نداشت بعنوان اولین علی البدل شورای پنجم انتخاب شد و با عطف به ماسبق شدن قانونی که بعد از انتخابات شورا تصویب شده بود توانست با استعفای شکریه به شورا بیاید. او در حضور اندکش در شورا مصرانه پیگیر حقوق موکلینش است و اگر در دام مبتذل تلاش برای عزل و نصب کارمندان شهرداری نیافتد می تواند روزهای خوبی در شورا داشته باشد
ذاکری بزودی با پیوستن به جناح اصلاح طلب و عقلای شورا و وانهادن آنانی که به لطایف الحیل سعی در گمراه کردنش دارند، تبدیل به موثرترین عضو شورا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.