تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1397 - 13:39
کد خبر : 35336

سال به سال دریغ از پارسال!

سال به سال دریغ از پارسال!

به راستی چرا هر سال از سالی که گذشت، شرایط بدتر است و از سال آینده به مراتب بهتر ؟!

یادداشتی از سامان محمودی

کشورمان با وجود ذخایر عظیم نفتى و گازى و همچنین معادن ارزشمند معدنی زیادى که دارد جزو کشورهاى ثروتمند جهان است . حال به موارد یاد شده ، اضافه کنید جاذبه هاى تاریخى و طبیعی ،شرایط إقلیمی منحصر به فرد و زیبایی های طبیعی متنوع، گونه های مختلف جانوری و گیاهی که در دنیا بى نظیرند !!همچنین چهارفصل بودن کشور در همه مقاطع سال، نشان دهنده پتانسیل بسیار بالای ایران در جذب گردشگر در همه انواع و گونه های آن است. برنامه ریزی مناسب و سیاستگزاری های متناسب با آن به همراه ایجاد زیر ساخت های مناسب کالبدی، فرهنگی و سیاسی میتواند درآمد های پایدار بسیار زیادی را نصیب کشور نماید. و موجبات رشد و توسعه اقتصادی و افزایش قابل توجه سطح کیفی زندگی شهروندان گردد.
پس چگونه است که مردم کشور ایران در فقر نسبى بسر مى برند ؟!! چرا اقتصاد کشورى با این ویژگی و پتانسیل باید فلج باشد؟!!چرا سیاستمداران همیشه وعده آینده روشن را مى دهند ولى در عمل تاریکى و سیاهى انتظارمان را مى کِشد؟!!مشکل از کجاست؟ چرا شعارها و حرفهاى قشنگ فقط نزدیک انتخابات زده مى شود و بعد از رسیدن به أهداف انتخاباتی، مردم باید طلا ها و پولهایشان را به دولت بدهند تا اقتصاد را نجات دهند؟!!حتى کودک کلاس اول هم بعد از ٩ ماه ، دستاورد تلاشش را به شکل کارنامه به دستش مى دهند ، دستاورد دولت کدام است؟این دولت حتى در انضباط هم نمره قابل قبولى نمى گیرد و به قول معروف یکضرب رفوزه شده. از وعده ها کدام عملى شد؟ مقصر کیست؟ مردم؟ دولت؟ مرفهین بى درد؟آمریکا؟روسیه؟
دولتى که با شعارهای رنگارنگ امید را در دل ملت زنده کرد، در مقام عمل با بى تدبیرى همه روزنه ها را بست. بی شک بدنه دولت و مجوعه اقداماتی که در این روزهای پرتلاطم انجام داده، به هیچ عنوان رضایت مردم را برآورده نساخته است. و انتظار عمومی از دولت این است تیم اقتصادی کابینه اصلاح گردد و کم کار ها و أفراد ناکارآمد، با جوانان متخصص و باانگیزه جایگزین گردند. و اگر رییس جمهور محترم توان اداره امور و ایجاد امنیت روانی و اقتصادی را ندارد، شجاعانه استعفای خویش را اعلام نمایند.، اگر موانع دیگرى وجود دارد با شهامت اعلام نمایند و از پرگویی و فریب افکار عمومی دست بردارند.
دولت و مسولان از ابتدای سال تاکنون و در سال حمایت از کالاى ایرانى بارها و بارها مردم را دعوت نموده اند که با خرید کالتی ایرانی از صنایع داخلی حمایت نمایند. حال مردم از مسولان محترم سوْال دارند، کدامیک از دولتمردان و مسولان رده بالا از خودروى ایرانى استفاده مى کنند؟ کدامیک گوشى همراه ایرانى به دست مى گیرند ؟کدامیک در خانه تلویزیون و یخچال و … ایرانى دارند؟ شعار دادن آسان است و عمل کردن مشکل . و صدالبته همراهی با مسولانی که فقط شعار میدهند برای مردم دشوار و غیر قابل قبول است.
همانطور که در زمان جنگ تحمیلی مردم پا پس نکشیدند جلوى توپ و تانک و گلوله سینه سپر کردند از تحریم ها خم به ابرو نیاوردند ، خاموشى و قطعى آب و برق را تحمل کردند در صف ارزاق عمومى دم نزدند و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی إبراز داشتند.ولى سختى ها و عذاب امروزحاصل بى تدبیرى است امروز وقت آن است نسل اولى هاى انقلاب از قدرت کناره بگیرند ؛و کار را بدست جوانان بسپارند .براى یکبار هم شده بگذارید جوانان فکر کنند جوانان تصمیم بگیرند جوانان عمل کنند. فردا اگر وضعیت بهبود نیابد، بدون تردید بدتر از امروز هم نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.