تاریخ انتشار : جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 16:58
کد خبر : 33538

جلسه اتاق شکوفایی رشت با حضور ریاست شورا و شهردار رشت در دفتر شهردار برگزار گردید

جلسه اتاق شکوفایی رشت با حضور ریاست شورا و شهردار رشت در دفتر شهردار برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت جلسه اتاق شکوفایی رشت با حضور ریاست شورا و شهردار رشت در دفتر شهردار برگزار گردید.

در این جلسه که جهت بیان دیدگاههای اعضای اتاق شکوفایی برگزار گردید دکتر علوی با بیان این مطلب که دغدغه کارشناسان حاضر در اتاق شکوفایی برای نمایندگان شورای پنجم قابل درک است و در تصویب و یا رد بسیاری از لوایح تاثیرگذار خواهد بود شورای پنجم و مجموعه مدیریت شهری را مشتاق به دریافت و بکارگیری آرای نخبگان دانست.
رییس شورای شهر با تاکید بر این موضوع که ترکیب اتاق شکوفایی ترکیبی متخصص و کیفی میباشد اظهار داشت متاسفانه رشت از نظر زیرساخت در موضوعات مختلف وضعیت مناسبی ندارد.به عنوان مثال در موضوع آب وفاضلاب در برخی مناطق و محلات شهر معضلات جدی وجود دارد که در بعضی موارد متاسفانه باعث اخلال در معیشت شهروندان میشود.
وی با مثال مشکل ترافیک عدم عملکرد علمی و سیستماتیک در سنوات گذشته مدیریت شهری را باعث بروز بسیاری از مشکلات امروز شهر دانست.
دکتر علوی افزود برای تحقق شهر ایده ال و عبور از وضعیت موجود و ایجاد توسعه پایدار باید در دو سطح روزمره و کلان برنامه ریزی کرد و در راستای تحقق آنها گام برداشت.
رییس شورای شهر با بیان این موضوع که در ایجاد توسعه پایدار شهرداری نمیتواند به تنهایی متولی همه زمینه ها باشد خواستار حضور همه نهادهای مرتبط پای کار شد و از آغاز بکار اتاق ایده و اتاق شهروند در دو مدل حضوری و مجازی جهت دریافت مستقیم آرا صاحب نظران وشهروندان در راستای مدیریتی شهروند محور خبرداد.
دکتر علوی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با دکتر نوبخت جهت تخصیص اعتبارات ملی برای خرید اراضی سپیدرود و طراحی بخشی از رشت جدید در آن با استفاده از تجربیات گذشته وعلم روز دنیا از عزم شورای پنجم در راستای اصلاح وضع موجود خبرداد.

شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه اتاق شکوفایی شهری از مجموعه ای از فرهیختگان، نخبگان و افراد باتجربه شکل گرفته اظهار کرد: اتاق شکوفایی شهری رشت آغاز خوبی داشت و از مسیر خود خارج نشد و می تواند رشت را به بهترین مقصد برساند.

دکتر نصرتی با تاکید بر ضرورت ارتباط بین دستگاه های اجرایی و شهروندان افزود: برای کمک به رشت و توسعه آن، باید تعامل و ارتباط منطقی میان دستگاه های خدمات رسان و شهروندان برقرار باشد.

وی جایگاه اتاق شکوفایی رشت را مهم دانست و یادآور شد: اتاق شکوفایی شهری محدودیتی ندارد و باید با صبر و حوصله به ادامه کار بپردازیم.

شهردار رشت تاکید کرد: نقش اتاق شکوفایی تنها نقش مشورتی نیست و هدف از راه اندازی اتاق شکوفایی این است که ما را به رسیدن به هدف نهایی نزدیک تر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.