تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1397 - 14:50
کد خبر : 32175

استفاده از خیرین به منظور رفع مشکلات دو رودخانه رشت / تولید مزیت‌های اقتصادی جهت بهبود اقتصاد شهر و شهروند، سیاست پیش روی شورای پنجم

استفاده از خیرین به منظور رفع مشکلات دو رودخانه رشت / تولید مزیت‌های اقتصادی جهت بهبود اقتصاد شهر و شهروند، سیاست پیش روی شورای پنجم

به نقل از سخنگوی شوای اسلامی شهر رشت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و از توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان در راستای رفع مشکلات بهره‌مند شدند. در این دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان به همسویی و همگرایی ما بین مدیران شهری به منظور رفع مشکلات تاکید فراوان داشتند و رفع مشکلات و دغدغه های زیست محیطی از مباحث مورد توجه حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در این دیدار بوده است. رییس شورای شهر با ذکر این مطلب که توسعه مبتنی بر رویکرد ایرانی و اسلامی دیدگاه محوری اعضای شورای شهر در سیاستگذاری ها میباشد بر لزوم بازخوانی آرمانها و ارزشهای انقلاب پس از گذشت چهار دهه از وقوع این رخداد بی نظیر تاریخی تاکید کرد.

رییس شورای شهر در دیدار با نماینده ولی فقیه: توسعه مبتنی بر رویکرد ایرانی و اسلامی دیدگاه محوری اعضای شورای شهر

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار توجه و مشارکت دادن جوانان در برنامه ها شدند

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: اعضای شورای اسلامی شهر رشت با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و از توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان در راستای رفع مشکلات بهره‌مند شدند.

فاطمه شیرزاد افزود: وی با بیان اینکه رفع مشکلات و دغدغه های زیست محیطی از مباحث مورد توجه حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در این دیدار بوده است تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار توجه و مشارکت دادن جوانان در برنامه ها شدند و بر اجرای پروژه های کلان نگر و آینده نگر تاکید داشتند. ایشان به مشارکت خیرین در رفع مشکلات زیست محیطی و بالاخص دو رودخانه رشت اشاره و خواستار توجه اعضای شورا به این مهم شدند.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک اعیاد شعبانیه به آیت‌الله فلاحتی، انتصاب ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت را باعث طلیعه امیدواری و اتفاقات خوب برای شهر رشت و استان گیلان دانست. دکتر علوی با بیان این مطلب که استان گیلان به واسطه حضور مفاخر و علمای بزرگی که در طول تاریخ در عرصه های مختلف درخشیدند به خود می‌بالد، نماینده ولی فقیه گیلان را در زمره این بزرگان دانست.

وی با بیان گزارش عملکرد ۷ ماهه شورای پنجم افزود: در دوره پنجم پس از فراز و نشیب‌های ادوار گذشته و با توجه به ترکیب مطلوب و کیفی اعضای محترم رویکردی منطقی و عقلانی در حوزه مدیریت شهری مد نظر قرار داده شد و سیاستگذاری‌ها به انجام کارهای بزرگ که همانا حل معضلاتی که شهروندان مدتها با آن دست به گریبان بودند جهت داده شد.

دکتر علوی ادامه داد تلاش جهت ساماندهی امور عقب افتاده شهرداری در حوزه ساماندهی نیروی انسانی و رفع بدهی های مالی مجموعه شهرداری با تلاش فراوان تا حد زیادی به نتیجه رسید. با طراحی بودجه سال ۹۷ با نظر کارشناسان اولویت بودجه به اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی که در سالهای گذشته در حوزه زیرساختها از جمله جمع آوری آبهای سطحی و تاسیس و تجهیز پارکهای شهری اکثرا در مناطق کم برخوردار و طرح هایی حول مسائل ترافیکی که جزء مطالبات اصلی شهروندان محسوب می‌شد تخصیص داده شد.

رییس شورای شهر با ذکر این مطلب که توسعه مبتنی بر رویکرد ایرانی و اسلامی دیدگاه محوری اعضای شورای شهر در سیاستگذاری ها میباشد بر لزوم بازخوانی آرمانها و ارزشهای انقلاب پس از گذشت چهار دهه از وقوع این رخداد بی نظیر تاریخی تاکید کرد. وی با تشریح این موضوع که طرح شهر ایده‌آل که در سطح کشور مطرح گردیده باید به صورت مانوس با فرهنگ رشت ریشه یابی و مفهوم سازی گردد تحقق این امر را نیازمند کسب رهنمودهای اساتیدی همچون آیت‌الله فلاحتی دانست.

دکتر علوی تولید مزیتهای اقتصادی در راستای ارتقای سطح اقتصادی شهر و شهروندان را هدف اصلی شورای پنجم جهت حل مشکلاتی همچون معضل بیکاری جوانان شهر رشت معرفی کرد که باید در این راستا همه مسئولین و مدیران شهری در کنار اعضای شورا با همدلی و دیدگاهی انقلابی باعث همواری این مسیر شوند.

فاطمه شیرزاد نیز به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اذعان به اینکه در این دیدار تقاضای رفع مشکلات زیست محیطی و دغدغه‌های موجود پیرامون سیستم نامناسب آب و فاضلاب مردم رشت را مطرح کرده، گفت: یکی دیگر از خواسته‌های بنده در این دیدار راه اندازی کارخانجات تعطیل رشت و ساماندهی وضعیت اشتغال جوانان شهر بوده است. شیرزاد با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در دیدار اعضای شورای رشت با نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: افزایش سهم استان گیلان و بالاخص شهر رشت از اعتبارات دولتی از دیگر مواردی بود که مطرح کردم .

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه با تبریک مجدد به واسطه انتخاب آیت‌الله رسول فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: انتخاب هوشمندانه آیت‌الله فلاحتی توسط رهبر معظم انقلاب موجبات خرسندی و رضایت خاطر خانواده های شهدا و ایثارگران را فراهم و امیدوارم با نصایح و توصیه های ایشان، اعضای شورای رشت بیش از گذشته در تحقق اهداف تعیین شده و توسعه رشت موفق باشند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه تصریح کرد:در این دیدار همکاران شورایی مباحث و دغدغه های خود پیرامون مسائل شهری را مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.