تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 14:10
کد خبر : 31660

کاشت ۲۵ اصله درخت در پیاده‌راه فرهنگی رشت به صورت روت‌بال

کاشت ۲۵ اصله درخت در پیاده‌راه فرهنگی رشت به صورت روت‌بال

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در آستانه بهار سال ۹۷ راستای افزایش فضای سبز در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام به کاشت ۲۰ اصله درخت بالغ حدودا ده ساله عنبرالسائل در خیابان سعدی و ۵ اصله درخت بالغ انجیلی در پیاده‌راه فرهنگی ورودی خیابان شریعتی کرد.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در آستانه بهار سال ۹۷ راستای افزایش فضای سبز در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام به کاشت ۲۰ اصله درخت بالغ حدودا ده ساله عنبرالسائل در خیابان سعدی و ۵ اصله درخت بالغ انجیلی در پیاده راه فرهنگی ورودی خیابان شریعتی کرد.

سجاد محجوب، رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری گفت: این اقدام به منظور افزایش سبزینگی و تامین سایه‌اندازی پیاده‌راه ، ایجاد تعادل و توازن سطوح سخت و نرم بصورت روت بال انجام گرفت و از اصله درخت‌هایی بالغ با سن تقریبی ۱۰ سال با قطر و ارتفاع مناسب و با بهره‌گیری از گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم شهر رشت استفاده شد.
رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری افزود : این اقدام به منظور افزایش سبزینگی و تامین سایه اندازی پیاده راه ، ایجاد تعادل و توازن سطوح سخت و نرم بصورت روت بال انجام گرفت.

امروز نقش و اهمیت فضاهای باز و سبز در محیط زیست و کیفیت زندگی مجتمع‌های زیستی به‌طور چشمگیری رو به افزایش است. به همین دلیل در بیشتر کشورها فضای باز و سبز جزء لاینفک تصمیمات برنامه‌ریزی کاربری زمین به‌شمار می‌آیند.

در بررسی اثرات روانی‌اجتماعی فضای سبز باید گفت که انسان روزانه در هر شرایطی به چند ساعت حضور در فضای ساکت و آرام نیاز دارد که فضای سبز می‌تواند این فضا را تأمین کند.

از مهم‌ترین اثرهای فضای سبز در شهرها، کارکرد زیست‌محیطی آن‌هاست که شهرها را به‌عنوان محیط زیست جامعه انسانی معنی‌دار کرده است و با آثار سوء گسترش صنعت و کاربرد نادرست تکنولوژی مقابله کرده، سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می‌شود.

پرداختن به فضای سبز به‌عنوان یکی از مباحث مهم و کاربردی در دیگر کشورها تبدیل شده است، به‌طوری که هرساله مساحت زیادی از زمین‌های شهری آن‌ها به این کاربری بسیار مهم اختصاص داده می‌شود.

این سازمان در یک اقدام بی‌سابقه و با رنگ و عطری متفاوت با سالهای گذشته با کاشت درختهای بالغ در پیاده راه سعی دارد تا ضمن افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت گامی هر چند کوچک در ارتقا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان رشت بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.