تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 23:25
کد خبر : 29898

باید ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش همگانی برای جلوگیری از آلودگی تالاب و احیای آن مورد توجه جدی قرار گیرد

باید ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش همگانی برای جلوگیری از آلودگی تالاب و احیای آن مورد توجه جدی قرار گیرد

از آنجائیکه سایر شهرستانهای استان از طریق زباله های خانگی ، پسابهای صنعتی و غیره در این آلودگی سهیم هستند این آموزش باید در سطح استان بصورت فراگیر انجام شود و در این راستا باید با عزم و اراده عمومی و استفاده از همه ظرفیتهای استان و کشور عمل شود تا این سرمایه ارزشمند برای ما و نسلهای آینده احیا گردد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندر انزلی : در سومین روز از ایام الله مبارک فجر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب ها ، همایش « دوستی با طبیعت » با حضور میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی ، امام جمعه ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولین در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غازیان بندرانزلی برگزار شد .


در این همایش مومنی زاده طی سخنانی با اشاره به اهمیت احیای تالاب و حفظ محیط زیست اظهار داشت : مسئله تالاب و محیط زیست برای ما بسیار مهم است .تالاب به نام انزلی ثبت شده ولی آلودگی های آن منشا استانی دارد و اهمیت آن بین المللی می باشد.
وی افزود : آلودگیهای تالاب عمدتا ناشی از عوامل انسانی است و احیای تالاب بطور کلی نیاز به یک تلاش جدی هم در عرصه سخت افزاری و هم در عرصه نرم افزاری دارد. در عرصه سخت افزاری ایجاد سازه های لازم ، لایروبی، تله گذاری ، فعالیتهای مرتبط با آبخیزداری و غیره بسیار مهم است اما مهم تر از آن و در قالب فعالیتهای نرم افزاری باید ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش همگانی برای جلوگیری از آلودگی تالاب و احیای آن مورد توجه جدی قرار بگیرد و در این راستا برگزاری این همایش بسیار ارزشمند است از این جهت که آموزش و تعلیم و تربیت به معنای عام و به صورت تاثیرگذار باید از کانونها ، مهدهای کودک و دبستان در سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود.
فرماندار بندرانزلی در ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه سایر شهرستانهای استان از طریق زباله های خانگی ، پسابهای صنعتی و غیره در این آلودگی سهیم هستند این آموزش باید در سطح استان بصورت فراگیر انجام شود و در این راستا باید با عزم و اراده عمومی و استفاده از همه ظرفیتهای استان و کشور عمل شود تا این سرمایه ارزشمند برای ما و نسلهای آینده احیا گردد.


مومنی زاده به نقش موثر مردم اشاره کرد و گفت: اگر مردم ما واقف شوند که احیای تالاب و سایر مواهب خدادادی چه نقشی در زندگی روزمره و سلامت آنان دارد و اینکه آلودگی تالاب و محیط زیست و زندگی آنان چه زیانهای سنگینی را متوجه آنان و نسلهای آینده خواهد کرد قطعا با مسئولان اجرایی مشارکت و همکاری موثر خواهند داشت و در جهت حفظ تالاب ، منابع طبیعی ، جنگلها ، مراتع ، رودخانه ها و دریا که جملگی از مواهب الهی و سرمایه های ارزشمند بشری هستند نهایت همکاری را خواهند داشت. که در این صورت آثار مثبت آن در زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی مردم خود را نشان خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.