منوچهر جمالی با اشاره به ناتوانی مالی دولت در هزینه‌های کشور نظیر بیمه سلامت اظهار کرد: نمی‌توان بیمارستان‌ها را به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند هزینه‌های درمان را بپردازد تعطیل کرد.

وی بابیان اینکه بیمه سلامت حذف نمی‌شود و بیماران با در دست داشتن دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی می‌توانند خدمات دریافت کنند، افزود: خدمات بیمه سلامت تنها در برخی از بیمارستان‌ها محدودشده و بیماران می‌توانند برای درمان بیمارها و گرفتن سایر خدمات پزشکی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چندین میلیون فقره دفترچه درمانی برای مردم صادرشده و این دفترچه‌ها برای کسانی هست که توان پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارند و می‌توانند برای درمان از دفترچه‌های مذکور استفاده کنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت بر هزینه در بیمارستان‌های دولتی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت تاکید دارد کسانی که تمکن مالی ندارند و اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستند به بیمارستان‌های دولتی رجوع کنند.

جمالی افزود: نباید بیماران برای دریافت خدمات پزشکی محدود و جراحی‌های که مراکز درمانی دولتی ارائه می‌کنند در بیمارستان‌های دولتی رجوع کنند و برای بیمه‌ها هزینه بتراشند.