محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان دیروز (۸آبان) در نشست ستاد هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای در رشت گفت: ایمنی و ترافیک یکی از برنامه های مورد توجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

او ارتقا ایمنی راه و حمل و نقل جاده ای را محوری ترین حرکت در کاهش تصادفات برشمرد و گفت: انسان، راه و وسیله نقلیه سه عنصر مهم و تاثیرگذار در ایجاد تصادفات جاده ای است.

نازک کار به برگزاری دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان اشاره و مطرح کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌های می توان رانندگان نمونه را شناسایی و با الگو قرار دادن رانندگان حرفه ای در جامعه انگیزه رعایت مقررات ایمنی را افزایش و در نهایت حوادث رانندگی را کاهش داد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان اضافه کرد: با ارتقاء ایمنی و استفاده صحیح از وسیله نقلیه و توجه به علائم رانندگی  می توان حوادث جاده ای را کاهش داد.

او ادامه داد: اگر رانندگان به علائم رانندگی توجه کنند هیچ گاه دچار سانحه دلخراش رانندگی در راه‌ها نخواهیم بود.

نازک کار مطرح کرد: ترویج فرهنگ رعایت مقررات ایمنی راه ها و همچنین آموزش دو مقوله مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای است که در این زمینه نیز اقداماتی ویژه‌ای توسط این اداره کل انجام شده است.

گل سرخی، مدیر جمعیت ایمنی راه های گیلان نیز در این نشست گفت: جمعیت ایمنی راه ها یک نهاد مردمی بوده و در راستای کاهش تصادفات جاده ای فعالیت می کند.

او با بیان اینکه دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی آذر در گیلان برگزار می شود گفت: رانندگان حرفه ای حمل و نقل جاده ای کالا، مسافر دورن شهری و برون شهری می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

گل سرخی در پایان گفت: سوابق و فعالیت های حرفه ای، بررسی سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، تشویق و تقدیر نامه های دریافتی از سازمان ها مرتبط ایمنی، سلامت شغلی و حرفه ای، مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل و نقل ایمن و دوره های آموزش مهارت های حرفه ای و … از جمله شاخص های ارزیابی این جشنواره است