تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396 - 23:16
کد خبر : 26301

اعضای شورا بر حل معضل سراوان تاکید کردند

اعضای شورا بر حل معضل سراوان تاکید کردند

رئیس شورا، در پاسخ به برخی ابهامات گفت: اگر مشاوری با امضای رئیس شورا در این دو ماه به شورا اضافه شده است، بشما حق می دهم. ولی اینگونه نبوده است. اگر دوستی خودش را مسئول دفتر من یا مشاور بنده معرفی کرد ه تنها در محاوره است ولی در عمل با امضای بنده کسی وارد مجموعه شورا نشده است.

در سیزدهمین جلسه شورا؛

اعضای شورا بر حل معضل سراوان تاکید کردند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، عصر امروز، هشتم آبان ماه، سیزدهمین جلسه شورا، در تالار شورا برگزار شد.

منشی شورا، با اشاره به مشکلات سراوان اظهار کرد: با قول های مسئولان و بویژه فرماندار محترم بار دیگر مردم سراوان اجازه دادند تا زباله ها به مرکز دفن سراوان منتقل شود ولی باید وعده های مسئولان محقق شده تا هرچه سریعتر شاهد رفع معضل سراوان باشیم.

فاطمه شیرزاد تاکید کرد: در کمیسیون بهداشت شورا و مدیریت شهرداری همواره حل معضل سراوان در اولویت های کاری بوده است  و باید دیگر تلاش می کنیم تا تصفیه خانه سراوان احداث گردد.

عضو شورا هفته بسیج دانش اموزی را تبریک گفت و یاد و خاطراه شهید حسین فهمیده را گرامی داشت و تاکید کرد: اگر رشادت های شهدا نبود، امروز ما مسئولان نمی توانستیم به این صندلی ها تکیه زده و  به مردم خدمت نماییم. و امیدواریم طبق وعده آموزش و پرورش درسی که مربوط به شهید فهمیده بود، باز گردد.

شیرزاد به تیم کاراته استان نیز تبریک گفت و ابراز کرد: تیم اعزامی به اسپانیا بخصوص تیم بانوان نیز مقام کسب کردند و امیدواریم بار دیگر ورزشکاران عزیز باعث افتخار ایران شده و با اخلاق مداری در زندگی خود، و با تاسی به زندگی ایمه معصومین بتوانیم افتخارات بیشتری را برای کشور کسب نماییم.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز در نطق پیش از دستور جلسه، از رسانه ها در انعکاس اخبار شورا تقدیر کرد و گفت: انعکاس اخبار درست و شفاف شورای شهر می تواند به اعضای شورا در حل مسایل کمک کند.

رضا رسولی به معضل سراوان اشاره نمود و تاکید کرد: باید هرچه زودتر  این بحران را حل نماییم. در جلسه مشترک کمیسیون عمران و بهداشت و با حضور مدیر پسماند استان و شهرداری و معاون عمرانی و تمامی عوامل دخیل در لندفیل سراوان، تصمیم گرفته شد هرچه سریعتر بهسازی  بحران سراوان رفع گردد.

وی تاکید کرد: هرچند بحران را پشت سر گذاشته ایم، ولی شمارش معکوس اغاز شده و هر چه سریعتر باید به نیاز مردم سراوان پاسخ دهیم. و راه حل عاجلی  برای مدفن سراوان عملی گردد.

رسولی ابراز کرد: تا زمانی که مشاور راه حل نهایی را برای مشکل سراوان با توجه به  شرایط جدید بوجود امده و رانش زمین ارایه دهد، باید این بهسازی را تسریع نماییم و در کوتاه مدت مشکل سراوان تاحدودی حل شود زیرا قرار داد پیمانکار هم تمام شده و رانش زمین هم باعث شده به لحاظ تصاعد گاز متان، بو و حشرات مشکلات مضاعف شده و باید زودتر حل گردد.

رسولی از ریاست شورا خواست تا ضمن ارسال مکتوبه ای به شهردار محترم خواستار تسریع در حل معضل سروان گردد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تعامل اعضای شورای پنجم در حل معضلات تصریح کرد: تفاوت در دیدگاه ها، خللی در انجام وظایف شورا ایجاد نمی کند و موجب می شود بتوانیم در مسیر خوبی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورا  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارگروه تخصصی عمران تصریح کرد: به زودی کمیته های تخصصی عمران هم تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم در جلسات شورا از نظرات مشورتی بهره مند شویم.

رسولی همچنین ابراز کرد: بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری که در رسانه ها و از سوی شهردار هم  اعلام شده،  بنظر می رسد واقعی نیست و این رقم مجموع بدهی و تعهد است و لازم است شهردار محترم در این زمینه شفاف گزارش دهد و حق شهروندان است که در این زمینه اطلاع درستی داشته باشند.

عضو شورا تاکید کرد: قرار دادهایی که بسته شده ولی هنوز پرداختی به پیمانکاران صورت نگرفته، باید از بدهی واقعی و صورت وضعیت جدا شود. اشاعه این مبحث جو ناامیدی و بدبینی را القا می کند و باید با یک نگاه واقع بینانه به مسیر توسعه رشت ادامه دهیم حتی اگر این بحران را هم داشته باشیم، باید پروژه ها را الویت بندی کرد و با اولویت بندی ادامه یابد.

رسولی افزود: قرار است کارگروهی در همین زمینه در شهرداری تشکیل شود تا پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در بودجه سال آتی دیده شود. ضمن دیده شدن منابع جدید و فوری برای شهرداری، باید همین منابع محدود را هم بهتر مدیریت نماییم.

عضو شورا تاکید کرد: باید یک سری برنامه های زودبازده انجام دهیم و پیشنهاد می دهم در گام نخست، باغ محتشم و شهربازی قدس را از وضعیت کنونی خارج نماییم. شهربازی از نظر جانمایی و فضامناسب شهربازی نیست و امکان ایجاد شهربازی هم در یک باغ میراثی با درختان بلند وجود ندارد. بنابراین شهرداری باید برنامه خود را برای برگرداندن این باغ به وضعیت مناسب و احیای باغ میراثی  ارایه دهد.

رسولی همچنین گفت: بازگرداندن اعتماد اجتماعی و مشارکت خواهی از مردم،  با طرح های زودبازده بخشی از وظایف ماست و بازگرداندن باغ تاریخی  محتشم رشت به شکل گذشته بخشی از مطالبات شهروندان است . اکنون شهربازی گورستان ضایعات شهربازی قبلی شده است و انتظار داریم شهرداری  برنامه خود را برای این گورستان ارایه دهد.

رسولی همچنین گفت: شهربازی می باید در فضای خارج شهر و پیشنهاد می شود در مسکن مهر ایجاد گردد. باید یک پروژه زودبازده داشته باشیم تا فضای نشاط و امید و تحرک را به شهروندان بازگردانیم.

تاکید بر راه اندازی مرکز کنترل ترافیک

اسماعیل حاجی پور، نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: مردم از شورای پنجم انتظار ویژه ای دارند شورای چهارم با تمام فراز و فرودها انصافا خوب کار کرد. ایرادهایی هم داشت. شورای پنجم می باید این ایرادها را رفع کند. این نقش را باید رئیس شورا ایفا نماید و دیگر اعضای شورا نیز باید به رئیس شورا کمک کنند.

عضو شورا تاکید کرد: انتظار مردم از شورای پنجم به مراتب بیشتر است و این انتظار محقق نمی شود مگر اینکه فضای دوستی بین اعضا ایجاد گردد. اگر به دنبال مچ گیری باشیم از اصل باز می مانیم بنابراین همه اعضای شورا باید در کنار هم و برای مردم خدمت نمایند.

عضو شورا ابراز کرد: رئیس شورا وظیفه دارد پدرانه رفتار کند اما به برخی از عملکردهای  رئیس شورا انتقادهایی وارد است و لازم است این نواقص با مشورت  دیگر اعضای شورا رفع گردد.

وی تصریح کرد: مدیران جوان سرمایه های این شهر هستند و باید کمک کنیم به یکدیگر تا سرمایه های ما حفظ شوند.

حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنوز وضعیت ۲۳ نفر مشاور قبلی مشخص نشده و باز شاهد ورود مشاوران جدید هستیم. در شرایطی که پرسنل دو ماه حقوق نگرفته اند، بیش از ۲۳ نفر مشاور گرفتیه ایم و معلوم هم نیست این مشاوران چه کار می کنند. من مخالف کار کردن جوانها در این مجموعه نیستم. اما دیگر اعضای شورا از وجود مشاوران هم بی خبرند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا همچنین گفت: ۴ سال است که ۵ میلیارد تومان حق الناس دارد در محل احداث مرکز کنترل ترافیک خاک می خورد و کمیسیون ترافیک مصر است مرکز کنترل ترافیک رشت هرچه زودتر راه اندزای شود.

حاجی پور گفت: فرهنگ با اعمال قانون باید تجمیع شود تا بتوانیم معضل ترافیک این شهر را رفع نماییم.

وی تاکید کرد: رفع معضل ترافیک باید از مجرای قانون اعمال شود. ذره ذره از مردم عوارض گرفتیم و هزینه کردیم تا مرکز کنترل ترافیک راه اندازی شود و اقدام های خوبی برای نصب سرور صورت گرفته است اما  فاوای شهرداری  کارشکنی کرده و می گوید این سرور باید با تایید من نصب شود.

به شهردار هم تاکید کردم چرا تاخیر در نصب سرور صورت گیرد. و نظارت در نصب سرور باید با فاوای نیروی انتظامی صورت گرفته و تایید شود. از ریاست شورا می خواهم موضوع را بررسی کرده و دستور دهد هرچه زودتر این کارشکنی رفع گردد.

حاجی پور همچنین گفت: فرمانداری رشت ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرکز کنترل ترافیک تصویب کردند و جا دارد تشکر نماییم.

مردم با امیدواری به ما رای دادند

احمد رمضانپور نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: بنده با امید پا به این شورا گذاشتم و امید من این بود با وحدت بتوانیم معضلات شهر را رفع نماییم. بخشی از این معضلات، مربوط به مدیریت شهری است. اما متاسفانه این روزها حال و هوای شهرداری و شهر رشت خوش نیست.

عضو شورا برخی معضلات اساسی شهر و مجموعه شهرداری را اشاره نمود و تصریح کرد: به دلیل بی توجهی مسئولان، امروز این معضلات تبدیل به یک سرطان خوش خیم  شده و داروی آن همدلی و همسویی شورا و شهردار با یکدیگر است و تک تک اعضای شورا باید در این راستا گام برداند. و دوست ندارم شورای پنجم فراکسیونی شود و به همین دلیل هم اجماعا به یک شهردار و هیات رئیسه و رئیس شورای جوان رای دادیم.

وی تاکید کرد: از برخی بیانیه ها، نطق ها و دست نویسها در فضای مجازی نگرانم و چنین فضایی به نفع شورا نیست. باید بفکر یک حرکت کلان باشیم. مردم با امیدواری و با رای بالا به ما رای دادند و نباید رای مردم را ناامید کنیم. اگر کوچکترین ترکی شورای پنجم بردارد دیوارها فرو می ریزد.

رمضانپور افزود: از روی صداقت و دلسوزی عرض کردم همه شوراهای ادوار گذشته تلاش کردند و باقیات و صالحات برای خود گذاشت ولی باید شورای پنجم نمونه و سرامد دیگر شوراهای ادوار گذشته باشد. بنابراین، ورود افرادی از شورای قبل نشان می دهد که این افراد امتحان خود را پس داده اند و مردم به امید به ایشان رای داده اند بنابراین باید با امید با همه نهاد ها و مسئولان استان و شهرستان و مجمع نمایندگان استان و نه فقط نمایندگان شهرستان رشت کمک بگیریم و اگر با وحدت جلو برویم، موفق می شویم.

رمضانپور همچنین گفت: معوقه حقوق کارکان، معضل لندوفیل سراوان معضلاتی است که باید حل شود. من طرح های لندفیل سراوان شورای چهارم را به تمامی مطالعه کردم و اگر کاری درست شده چرا چنین نتیجه ای حاصل شده است!  در جلسه دیگر نواقص و اشکالات طرح های مطالعه شده لندفیل سراوان را بیان می کنم.

 محمد حسن علیپور نیز در نطق پیش از دستور جلسه از حضور رئیس و شهردار رشت در همایش جاده ابریشم تقدیر نمود و گفت: ایجاد دبیرخانه جاده ابریشم در رشت جای تقدیر دارد.

عضو شو را افزود: طی بازدیدهایی که از پارک شهر داشتم، مشخص شد که وسایل ورزشی فرسوده است. همچنین کمبود اتوبوس در مسکن مهر مشهود است و باید زودتر رفع معضل شود.

وی تاکید کرد: باید اعضای شورا در شهر حاضر شده و از نزدیک با مشکلات شهروندان آشنا شوند. در شرایطی کمک های مردمی  به دیگر اشخاص صورت می گیرد که کارکنان خدمات شهری حق و حقوق خود را به تمامی دریافت نکرده اند.

کمیسیون های شورا گزارش خود را ارایه دهند

رئیس شورا، در پاسخ به برخی ابهامات گفت: اگر مشاوری با امضای رئیس شورا در این دو ماه به شورا اضافه شده است، بشما حق می دهم. ولی اینگونه نبوده است. اگر دوستی خودش را مسئول دفتر من یا مشاور بنده معرفی کرد ه تنها در محاوره است ولی در عمل با امضای بنده کسی وارد مجموعه شورا نشده است.

علوی در مورد ۲۳ مشاور شورا نیز ابراز کرد: این مشاوران یادگار شورای گذشته است. و دلیل ان را در جلسه غیر علنی گفتم. برخی کار می کنند و برخی هم کار نمی کنند و اگر به بنده اعتماد دارید، اجازه دهید با قانون جلو برویم. و قصد پاسخگویی به اتهام ها را ندارم.

رئیس شورا به دست اورد حضور در همایش شهرداران جاده ابریشم اشاره نمو و گفت:  در نشست اخیر، دبیرخانه کمیته محیط زیست شهری  شهرهای جاده ابریشم در رشت مستقر شد.

علوی در مورد وضعیت سراوان هم گفت: امروز معضل سراوان اتفاق بزرگی است و اعضای شورا هم  از مرکز دفن بازدید کرده اند. وضعیت عمومی مدفن بجز بخشی که رانش کرده مناسب است. و از فرماندار محترم هم برای حل مشکل تقدیر می نمایم.

رئیس شورا همچنین از روسای کمیسون های تخصصی شورا خواست تا گزارش کمیسیون ها را به ریاست شورا ارایه دهند تا مواردی که لازم به پیگیری است شخصا از مدیریت شهری پیگیری نماید.

 سخنگوی شورا، در مورد ابهام در حضور مشاوران شورا گفت: با توجه به اینکه ۲۳ نفر مشاور از شورای قبل  به شورا اضافه شدند، باید  هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند. همانطور که استاندار و فرماندار با مشاوران قبلی تسویه حساب کردند، از رئیس شورا انتظار داریم که با مشاوران شورا تسویه حساب نمایند و اگر قرار هست هر عضو شورا یک مشاور داشته باشد، به طور قانونی و با مصوبه صحن شورامشاور جذب شود.

در ادامه جلسه، طرح ها و لوایح بررسی شد. افزایش بهای بلیت اتوبوس درون شهری از مبلغ ۱۷۵ تومان در سال ۹۵ به مبلغ ۲۵۰ تومان برای سال ۹۶، یکی از این موارد بود. گفتنی است لایحه پیشنهادی سازمان اتوبوسرانی مبلغ ۳۵۰ تومان بود که با مخالفت اعضا، مبلغ پایین تری مصوب گردید.

همچنین تشکیل کارگروه شناسایی و رفع معضلات جانبازان و معلولان و اقاشر آسیب پذیر، و موافقت با دستور العمل هزینه کرد مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری رشت از دیگر موارد بررسی شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.