تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1396 - 11:36
کد خبر : 24993

آغاز عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون

آغاز عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: طرح عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون مرتفع ترین آبشار کشور اغاز شده است. یونس رنجکش گفت: این عملیات همزمان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی اغاز شده و فاز اول آن باید در دوماه آینده به بهره برداری برسد. وی اضافه کرد: اجرای

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: طرح عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون مرتفع ترین آبشار کشور اغاز شده است.

یونس رنجکش گفت: این عملیات همزمان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی اغاز شده و فاز اول آن باید در دوماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی انجام می شود و در این زمینه سه میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه گیلان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد : بهسازی این راه با توجه به حضور گردشگران نقش مهمی در رونق این منطقه دارد و آبشار لاتون یکی از جاذبه های بی نظیر طبیعی کشور است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های شهرستان در سال جاری برای بهره برداری صحیح از ظرفیت های گردشگری آستارا و در هماهنگی با منابع طبیعی استان و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه گیلان در این زمینه این طرح اجرایی شده است که در چند فاز عملیاتی می شود.

وی ایجاد راه مناسب دسترسی به آبشار با رعایت بافت طبیعی و بوم گردی در کنار ایجاد مراکز استراحتی و سرویس های بهداشتی و پارکینگ خودرو ها را از دیگر فازهای اجرایی این طرح عنوان کرد.

به گفته فرماندار آستارا توجه به ظرفیت های گردشگری بویژه موقعیت های طبیعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در کنار اثرات اجتماعی آن در منطقه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.