تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 1:15
کد خبر : 23871

دیدارجمعی از جوانان و فعالین سیاسی-اجتماعی شهرستان رشت با آقای مهندس محمد زالفی

دیدارجمعی از جوانان و فعالین سیاسی-اجتماعی شهرستان رشت با آقای مهندس محمد زالفی

به عنوان نماینده جریان اصلاح طلبی از خودگذشتگی نشان دادیم و نگذاشتیم آوار سنگین‎تری بر سر مردم فرود بیاید

جارستان – عصر امروز دوشنبه ۱۳شهریور جمعی از جوانان و فعالین سیاسی-اجتماعی شهرستان رشت با آقای مهندس محمد زالفی دیدار کردند.
در این نشست که در دفتر حزب کارگزاران سازندگی تشکیلات گیلان برگزار شد، حاضرین درباره انتخاب شهردار جدید رشت صحبت کردند و به بحث و تبادل نظر پیرامون اولین و البته مهم ترین تصمیم شورا پرداختند.
مهندس زالفی در ادامه این نشست ضمن اشاره به مسایل روزهای گذشته و روندی که به انصراف ایشان از کاندیداتوری شهرداری انجامید گفت: « مطلب مهمی که باید در سیاسیون ما نهادینه شود فرهنگ فداکاری و مروت است. متاسفانه ما یکدیگر را آن طور که باید دوست نداریم و در این سالها نتوانستیم از کنار مسایل جزیی بگذریم.» فرماندار اسبق رشت افزود: « نمایندگان پارلمان شهری باید خود را باور داشته باشند و در اخذ تصمیمات منافع مردم و شهر را لحاظ نمایند و نظر دیگران که ممکن است منافع گروه و یا جریان فکری خود را دنبال نمایند و گاها با منافع عمومی منافات دارد نباید در تصمیمات شان خلل ایجاد نماید و به این موضوع در صحن هم پرداختم که اگر دیگران ببینند می توانند در تصمیمات شورا اثر گذاری داشته باشند این محدود به یک مورد خاص نخواهد بود و هر روز فرمایش جدید خواهند داشت
مهندس زالفی تصریح کرد: «جای خوشبختی است که از طرف بنده و جریانی که نماینده اش بودم هیچ لابی گری نامتعارفی صورت نگرفت و هیچ قولی بر خلاف منافع عمومی به کسی داده نشد. بنده در بحث‎ها عنوان کردم که باید شایسته سالاری در شهر برقرار شود و افراد نزدیک به ستادها و مسئولین هم هیچ فضیلتی بر دیگران نخواهند داشت مگر آنکه کاردان تر و تواناتر از دیگران باشند. باید به این باور برسیم که ویرانی و خالی کردن صندوق شهر و ایجاد رانت برای افراد خاص باعث بدنامی خواهد شد و نام نیک از مسببان آن باقی نخواهد ماند.»
وی با اشاره به نقش اصلاح طلبان در ساختن نهاد شورا گفت: « جریان اصلاح طلبی بانی اصلی به وجود آمدن شوراهای شهر است و بر این اساس ما هیچ وقت اجازه ندادیم خدشه ای بر این بنیان مدنی وارد شود. دلیل وجودی این نهاد،سیاستگذاری و نظارت توسط نمایندگان مردم به امور شهری و اداره آن است پس قاعدتا باید احترام مردم در شهرداری و واحدهای تابعه آن بیشتر شود و رانت خواری به حداقل برسد. اگر هنوز این اتفاق نیفتاده، یک جای کار می‎لنگد و مسوولیتش بر گردن کسانی است که جلسات شبانه برگزار می‎کنند و سعی می کنند شورا را از روند طبیعی و قانونی خود دور نمایند که قطعا این روند نه بنفع شهر است و نه بنفع شورای محترم که به نمایندگی از مردم و جهت دفاع از حقوق شهروندان حضور دارد »
مهندس زالفی ضمن تشریح فعالیتهایش برای تصدی صندلی شهرداری رشت تاکید کرد: «مردم ما را قضاوت خواهند کرد و مسوولیتمان بسیار سنگین است. بنده برای جریان اصلاح طلبی و نقشم در اعتلای آن احترام زیادی قایل بودم؛ بنابرین حق نداشتم از هر راهی برای احراز این مسئولیت بهره گیرم. من نماینده این تفکر خوشنام که مورد اعتماد مردم است بودم و حفظ جایگاه آن بر من واجب بود. بنده پس از سالها فعالیت می دانم که اگر با معامله و لابی گری وارد جریان قدرت شویم، همیشه وامداریم و این ذلت اجازه کار کردن به کسی نخواهد داد.»
فرماندار اسبق رشت پیرامون انصراف خود در ساعتهای اولیه صبح امروز خطاب به حاضرین گفت: «به عنوان نماینده جریان اصلاح طلبی از خودگذشتگی نشان دادیم و نگذاشتیم آوار سنگین‎تری بر سر مردم فرود بیاید. اصلاح طلبان نسبت به حقوق مردم حساسند و این را بارها ثابت کرده اند.» وی افزود: « ما برنده انتخابات شهرداری رشت بودیم. من به دلایل زیادی انصراف دادم که شاه بیت اصلی اش برهم زدن بازی رقیب بود که در آن مصالح عمومی و آبادانی شهرمان لحاظ نشده بود. من همیشه کاندیداتوری شهرداری را انکار کردم و هیچ تمایلی برای در اختیار گرفتن این پست نداشتم ولی از روزی که نماینده تفکر اصلاح طلبی در این انتخابات شدم، با تمام وجودم تلاش کردم تا در مسیر درست و مبتنی بر توانایی و برنامه این انتخاب صورت گیرد»
مهندس زالفی با اشاره به نقش اصلاح طلبان در انتخابات ادامه داد: « جریان اصلاح طلبی اقلیتی بودکه در بزرگترین تصمیم این دوره شورا بیشترین اثر گذاری را داشت و تعین کننده شد. و ثابت کرد که از طریق مجاری غیر رسمی نمی‎شود برای مردم تصمیم گرفت و سرنوشت شهرداری را تغییر داد. ما بهترین تصمیم را در شرایط موجود گرفتیم و اجازه ندادیم لابی گری سرنوشت شهر را مشخص کند.»
ایشان در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار جدید گفت: «سنگ اندازی جلوی پای ایشان را خیانت می‎دانیم و معتقدیم خدای نا خواسته در صورت عدم موفقیت ایشان قبل از هرچیزشهر و مردم عزیزش آسیب خواهند دید لذا همه وظیفه داریم با تمام توان کمک نماییم که انشالله طی چهار سال آتی شهرداری موفقی داشته باشیم و دلسوزانه به یاری شهرداری بشتابیم .»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.