تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 21:00
کد خبر : 23829

آزمون انتخاب بومی برای رشتی ترین شورای تاریخ رشت

آزمون انتخاب بومی برای  رشتی ترین شورای تاریخ رشت

نصیحت و توصیه مشفقانه ودلسوزانه حضرت آیت الله قربانی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و تاکید بر نخبه گرایی بومی در انتخاب شهردارمزیدعلت بر ترسیم راه انتخاب شهردار بومی است

جارستان: وقتی شورای چهارم رشت در روزهای پرتلاطمش اسیر روزمره گی ها می شد،عده ای که سودای تاثیرگذاری و تاثیرپذیری در این عرصه را داشتند  برخی اعضای شورا را به واسطه غیربومی بودن و عدم آشنایی با فرهنگ رشتی متهم به بازی سازی قومی و قبیله ای خود میکردند و تابدانجا پیش رفتند  که دلیل شاید انحراف و ناکارآمدی شورا را همین تعصب گرایی قومی دانستند.
موضوعی که باتوجه به گیلانی بودن اکثراعضای شورای چهارم حتما چندان بر مدارانصاف استوارنبود.
روزها گذشت و این واگویه های درست یا غلط ملکه ذهن رشتوندان شد و شورای پنجم با ترکیب کامل گیلک و رشتی  و با پیام مشخص رشتوندان بسته شد .
در برهه انتخاب شهردارنیزشماری از نخبگان و مدیران  عمدتا گیلانی و بومی مایل به تصدی شهرداری،به کارزارقضاوت شورانشینان رفتند و نهایتا ۵گزینه که چهارنفرآنان بومی و تنهایک نفرآنان غیربومی بود به دیدار فینال انتخاب شهرداررشت رسیدند.در این بین نصیحت و توصیه مشفقانه ودلسوزانه حضرت آیت الله قربانی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان هم و تاکید بر نخبه گرایی بومی در انتخاب شهردارمزیدعلت بر ترسیم راه انتخاب شهردار بومی شد.

اماباز  گذر دوران  بالا و پایین خودرا به رخ کشید تا اینبار باز همان عده  همیشه مدعی اینبار بدون توجه به گزینه های بومی موجود ،پیگیر تحمیل یک گزینه غیربومی به رشتی ترین شورای  شهرتاریخ رشت باشند !
این همه در حالیست که در میان گزینه های بومی  و دارای الویت انتخاب،وجود فردی  چون محمدزالفی  با کوله باری از تجربه  مدیریتی و تخصصی فارغ از همه جناح بندی های سیاسی  و خط کشی های احساسی نوید روزهای خوب و درخشان را برای همه مردم رشت  از هرقوم و قبیله می دهد.
باید دید منتخبین مردم در شورای شهر رشت دعوت به بومی گرایی مردم در انتخابات  شورا و توصیه اکید نماینده معزز ولی فَقِیه در استان را لبیک خواهندگفت یاخیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.