تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 12:46
کد خبر : 23720

بهره برداری از ۴۵۰ طرح صنعتی و تولیدی با ۱۶ هزار اشتغالزایی در کشور

بهره برداری از ۴۵۰ طرح صنعتی و تولیدی با ۱۶ هزار اشتغالزایی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از بهره برداری از ۴۵۰ طرح صنعتی و تولیدی اعم از داخل و خارج از شهرک های صنعتی با اشتغالزایی ۱۶ هزار نفر در هفته دولت خبر داد.

علی یزدانی روز دوشنبه در جریان آیین بهره برداری از یک واحد تولیدی فرآورده های لبنی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار داشت :از این تعداد طرح ۲۶۳ طرح تولیدی با سرمایه گذاری یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان داخل شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: همچنین در هفته دولت ۱۸۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان در در داخل شهرک های کشور به بهره برداری می رسند.
وی خاطرنشان کرد : با بهره برداری از این طرح ها ، برای ۱۶ هزارنفر اشتغالزایی می شود که ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۸۶۰ نفر از ان در داخل شهرک هاست.
یزدانی به تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور نیز اشاره و بیان کرد: از حدود ۹۵۹ شهرک و ناحیه مصوب ، واگذاری زمین در قالب حق انتفاع را در ۷۹۴ شهرک و نواحی صنعتی را انجام می دهیم و مابقی آن یا مکان یابی نشده و یا در مرحله آماده سازی است .
وی واگذاری قراردادها را از نظر فضای سرمایه گذاری طی پنج ماه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش ۲۵ درصدی عنوان و تصریح کرد: افزایش انعقاد قراردادها نشان دهنده روند رو به رشد سرمایه گذاری در کشور است .
وی اذعان کرد : البته موانعی عمدتا در حوزه های بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی وجود دارد اما نگاه دولت تدبیر و امید و مجموعه نظام به کاهش کاستی هاست؛ امیدواریم در دولت دوازدهم با شدت بیشتری پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، شش طرح صنعتی امروز با حضور علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گیلان در شهرستان های سیاهکل، رشت، شفت، تالش به بهره برداری می رسد. برای افتتاح این طرح ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی می شود.
واحد تولیدی فراورده های لبنی که امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی سپیدرود رشت به بهره برداری رسید دارای یکصد هزارتن ظرفیت سالانه است .
برای بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با راه اندازی آن ۴۳نفر بطور مستقیم مشغول به کار شدند.
گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار است. دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی نیز در گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.