تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 13:54
کد خبر : 22181

ثبت رکورد مصرف برق در گیلان در هفتمین روز مردادماه

ثبت رکورد مصرف برق در گیلان در هفتمین روز مردادماه

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان از ثبت رکورد مصرف برق در استان طی روز گذشته خبر داد و گفت: دیروز (هفتم مردادماه) مصرف برق در این استان به حدود یک هزار و ۲۷۳ مگاوات رسید.

حمیدرضا حکمت با یادآوری اینکه گیلانی ها هفتم مردادماه سال گذشته ۶۶۷ مگاوات برق مصرف کردند، افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نزدیک به ۹۰ درصد افزایش دارد.
وی یادآور شد: پیش از این، رکورد مصرف برق در گیلان، دوازدهم تیرماه امسال با مصرف یک هزار و ۲۴۵ مگاوات بود.
به گفته حکمت، علت افزایش مصرف برق در هفتم مردادماه امسال، افزایش دما بوده و سال گذشته در همین زمان، گیلان روزهای خنک تری را شاهد بوده است.
وی مصرف یک هزار و ۲۷۳ مگاوات را مربوط به پیک روز ذکر و اضافه کرد: در زمان پیک شب نیز اوج مصرف طی دیشب به یک هزار و ۲۶۲ مگاوات رسید.

** افزایش چشمگیر مصرف برق منجر به خاموشی هایی در شهر رشت شد
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی گفت: افزایش چشمگیر مصرف برق طی روز گذشته منجر به سوختن فیوز و کابل شبکه برخی نقاط شهر رشت و قطع برق آن مناطق شد.
وی ادامه داد: البته اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق گیلان بلافاصله در محل حضور یافت اما تا ترمیم شبکه، دو ساعت طول کشید.
حکمت در همین راستا از همه شهروندان خواست با تنظیم دمای کولر بین ۲۳ تا ۲۵ درجه، قرار دادن ترموستات کولر در سایبان و استفاده نکردن همزمان وسایل پرمصرف برقی، شبکه پایدار را برای خود و دیگران رقم بزنند.
وی اضافه کرد: مردم برای روشنایی واحدهای محل استقرار نیز از لامپ های کم مصرف و فوق کم مصرف LED استفاده کرده و لوازم اضافی و غیرضروری را خاموش کنند تا انرژی برق برای همه مشترکان قابل استفاده باشد.
یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق گیلان هستند که یک میلون و ۵۰ هزار از آنها مشترکان خانگی هستند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز به ایرنا گفت: بیشینه دمای روز گذشته شهر رشت به ۳۵ درجه سانتی گراد رسید که نسبت به هفتم مردادماه سال گذشته با ۲۵ درجه سانتی گراد ، ۱۰ درجه افزایش داشته است.
مازیار غلامی افزود: همچنین روز گذشته بیشترین دمای هوا در گیلان مربوط به شهر منجیل با ۳۹ درجه سانتی گراد بوده که هفتم مردادماه سال گذشته، بیشترین دما در استان ۲۷ درجه سانتی گراد بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.