تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 - 18:29
کد خبر : 21170

پیش بینی پذیرایی روزانه ۱۸ هزار زائر اربعین حسینی گیلان

پیش بینی پذیرایی روزانه ۱۸ هزار زائر اربعین حسینی گیلان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: امسال به لحاظ اسکان و تغذیه، پذیرایی روزانه از ۱۸ زائر اربعین حسینی استان پیش بینی شده است.

محمد احمدی پور عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی گیلان در رشت با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد سهمیه ، هفت هزار نفر کربلا، پنج هزار نفر نجف اشرف، پنج هزار نفر مرز مهران و هزار نفر در مرز آستاراست.
وی یادآور شد: بدلیل سفرهای پرحجم از استان به خارج از کشور در آن زمان، نیاز است که پیش بینی ها و مقدمات از هم اکنون صورت گیرد.
معاون استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ساماندهی کمیته های ستاد اربعین در استان تصریح کرد: باید ستادهای شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران تشکیل و برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای این امر انجام شود.
احمدی پور با بیان اینکه سال گذشته در جلسات به امنیت عراق برای زائران می پرداختیم، خاطرنشان کرد: حضور پرشکوه در اربعین حسینی و امنیت عمومی که ستاد اربعین ایجاد کرده بود، موجب افزایش امنیت ملی ما و عراق شده است.
وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران مراسم اربعین سال گذشته، گیلان را از استان های خوب در این بخش عنوان و بیان کرد: سال گذشته ورودی زائران کشورهای حاشیه خزر به استان برای اعزام به عتبات عالیات به حدود هفت هزار نفر رسیده بود.
مدیر حج و زیارت گیلان نیز در این نشست گفت: سال گذشته برای حدود ۱۹ هزار نفر در اربعین، روادید صادر شد که پنج هزار روادید مربوط به زائران استان قزوین بود .
حسن فعال افزود: همچنین سال گذشته افزون بر سه هزار روادید برای زائران با پروازهای هوایی صادر شد.
به گزارش ایرنا، عاشقان و شیفتگان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، پیاده و سواره، به مناسبت اربعین حسینی در مرقد مطهر آن امام همام در کربلای معلی حضور یافته و با آرمان های شهدای دشت نینوا تجدید بیعت می کنند و لبیکی رسا به ندای امام خویش که فرمود هل من ناصر ینصرنی، می دهند. راهپیمایی عظیم اربعین حسینی طی سال های اخیر، به اجتماع باشکوه و بی نظیر امت اسلامی و تجلی وحدت و قدرت شیعیان در برابر اسلام‌ستیزان تبدیل شده است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به توافق‌های صورت گرفته میان هیات ایرانی و عراقی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال اشاره و بیان کرده است که از ۱۱ شهریور امسال سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران، صدور روادید برای زائران کشورمان را آغاز می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.