تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396 - 14:12
کد خبر : 20023

سه پروژه گردشگری با حضور معاون رئیس جمهوری در گیلان افتتاح می شود

سه پروژه گردشگری با حضور معاون رئیس جمهوری در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان، سه پروژه گردشگری امروز (چهارشنبه) با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.

رضا علیزاده  افزود: این پروژه ها شامل افتتاح هتل پنج ستاره در فومن ، هتل چهار ستاره در لاهیجان و یک مجتمع گردشگری در چمخاله لنگرود است.
وی اظهار کرد: پروژه های یادشده متعلق به بخش خصوصی است و با اعتباری معادل ۷۸۰میلیارد ریال به مرحله افتتاح می رسد و بصورت مستقیم برای ۲۲۰ نفر ایجاد شغل می کند.
علیزاده در ارتباط با سفر معاون رئیس جمهوری به گیلان توضیح داد: بازدید از پروژه های متعدد گردشگری همچون خانه بوم گردی خمام، خانه صنایع دستی لاهیجان و افتتاح پروژه های یادشده از برنامه های این سفر برای امروز است.
وی ادامه داد: بازدید از پروژه هتل ایران رشت و بازار هنر در پیاده راه فرهنگی رشت و چندین طرح گردشگری دیگر از برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیش از حضور در جلسه شورای اداری گیلان در صبح فردا (پنجشنبه) است.
معاون اول رئیس جمهوری با همراهی جمعی از معاونان رئیس جمهوری، وزیران، رئیسان سازمان ها و مدیران عامل بانک های کشور امروز به استان گیلان سفر می کند.
در این سفر ۲ روزه، ۹ پروژه گردشگری، صنعتی، عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در چند شهرستان به بهره برداری می رسد.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک زهار و ۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند و ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعالیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.