تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 3:20
کد خبر : 1468

خضری در نطق میان دستور: عاملان خشک شدن دریاچه ارومیه، سنگ احیای آن را به سینه می‌زنند

خضری در نطق میان دستور: عاملان خشک شدن دریاچه ارومیه، سنگ احیای آن را به سینه می‌زنند

جارستان / نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس دهم، گفت: متاسفانه کسانی سنگ احیای دریاچه ارومیه را به سینه می‌زنند که خود عامل خشک شدن آن بودند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد بازگشت آزادگان

جارستان / نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس دهم، گفت: متاسفانه کسانی سنگ احیای دریاچه ارومیه را به سینه می‌زنند که خود عامل خشک شدن آن بودند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد بازگشت آزادگان و محکوم کردن کودتای ۲۸ مرداد افزود: کسانی که در بحث دریاچه ارومیه، مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند توجه داشته باشند که آب کشاورزی و کانال‌های آبیاری برای کشاورزان اولویت اول است و مازاد آب باید به دریاچه برود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه کسانی سکان‌دار این قضیه شده‌اند که زمانی خودشان عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه بودند و اکنون سنگ احیای دریاچه ارومیه را به سینه می‌زنند اما با چه قیمتی؟ ما باید اول کشاورزان را دریابیم و حق‌آبه آن‌ها رعایت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مباحثی که در مجلس مطرح می‌شود باید مورد توجه مسئولان ارشد نظام قرار گیرد تاکید کرد: رئیس‌جمهور در سفر اخیرشان به آذربایجان غربی، مشکلات و مسائل و ظرفیت‌های بسیار استان را دیدند. با توجه به مبادلات زیاد پیرانشهر و سردشت از طریق دو مرز رسمی، مردم دو خواسته اصلی دارند، یکی بحث منطقه آزاد و دیگری رسمی کردن مرز کیله است. انتظار داریم مصوبات رئیس‌جمهور هر چه زودتر عملیاتی و باعث ایجاد امید مضاعف در دل مردم شود.

وی درباره راه‌های مواصلاتی منطقه هم یادآور شد: جاده‌های پیرانشهر و سردشت به اسم جاده‌های مرگ نام گرفته‌اند، درحالی که مبادلات، ‌ترانزیت،‌ گردشگر و توریستی که در جاده‌های پیرانشهر و سردشت حضور دارند باعث نشو و نما اقتصادی می‌شود اما متاسفانه اولین زیرساخت اقتصادی که جاده‌های مواصلاتی است در جاده‌های شهری، روستایی و شریانی از شاخص عقب است.

خضری با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیر جاده سردشت شد، گفت: مرز بین‌المللی پیرانشهر جزو مصوبات رئیس‌جمهور بوده، لذا امیدواریم در سفر وزیر راه به استان، به پیمانکارقدری سپرده شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس دهم، ادامه داد: نسبت به مالیات بر ارزش افزوده نیز انتقاد داریم؛ مالیات بر ارزش افزوده اصناف و کسبه به خصوص آهن‌فروشان در شهرهای حوزه انتخابیه زیاد است و فشار مضاعفی به این قشر وارد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: لازم است در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده، مجلس و دولت هم‌افزایی داشته باشند، همچنین ‌در خصوص مناطق محروم‌ و کمتر توسعه‌یافته هم به توجه جدی و ویژه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو چندین سد اجرا کرده ولی در دو نقطه اصلی کم‌کاری مشاهده می‌شود، افزود: در بحث توسعه شبکه‌های نوین آبیاری با راندمان بالای چهل درصد و کانال‌کشی و زه‌کشی این مساله دیده می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراضی وخانه‌های مسکونی‌ مردم باید با قیمت منطقی خریداری شود، خواستار اجرای تقسیمات کشوری، اضافه شدن یک نماینده به حوزه پیرانشهر و سردشت و توسعه مراکز درمانی شد./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.