تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 0:24
کد خبر : 12957

برگزاری جشنواره های هندبال، به دنبال شناسایی نخبه های استان در این رشته هستیم

برگزاری جشنواره های هندبال، به دنبال شناسایی نخبه های استان در این رشته هستیم

مصاحبه با مجید عارفی اصل، سرپرست هیات هندبال شهرستان رشت: با برگزاری جشنواره های هندبال، به دنبال شناسایی نخبه های استان در این رشته هستیم هندبال گیلان در گذشته ای نه چندان دور و در دوران مدیریت رییس فقید هیات هندبال استان گیلان، «مرحوم فرید بهشتی» به خصوص در رده های سنی پایه حرف های

مصاحبه با مجید عارفی اصل، سرپرست هیات هندبال شهرستان رشت:

با برگزاری جشنواره های هندبال، به دنبال شناسایی نخبه های استان در این رشته هستیم

هندبال گیلان در گذشته ای نه چندان دور و در دوران مدیریت رییس فقید هیات هندبال استان گیلان، «مرحوم فرید بهشتی» به خصوص در رده های سنی پایه حرف های زیادی برای گفتن داشت؛ اما پس از آن روندی نزولی را طی کرد و از جمع قدرت های هندبال کشور فاصله گرفت. به تازگی و در چند ماه اخیر اما تحرکات خوبی در هندبال استان به چشم می خورد که می تواند سرآغازی برای اوج گیری دوباره این رشته در سطح استان باشد. در این بین نیز هندبال شهرستان رشت به عنوان مرکز استان مسلما می تواند نقش چشمگیری در این روند داشته باشد.

«مجید عارفی اصل» سرپرست هیات هندبال شهرستان رشت در صحبت های خود گفت: چند سالی بود که هندبال گیلان بعد از یک دوره پرفروغ، در رکود به سر می برد و به طور کلی در هیچ رده سنی در هندبال گیلان فعالیت چشمگیری وجود نداشت. همین مساله باعث شده بود که ورزشکاران ما دلسرد شوند و بسیاری نیز از این رشته فاصله بگیرند. کاهش تعداد ورزشکاران فعال در هندبال، کار ما را برای شروعی دوباره در این رشته ورزشی با مشکل بیشتری مواجه کرد و ما در مدت نزدیک به ۱۰ ماه گذشته بیشتر تمرکز خود را به جذب ورزشکاران این رشته در رده های سنی مختلف از جمله نونهال، نوجوان و جوان معطوف کرده ایم.

عارفی اصل در مورد کمبودهای این رشته ورزشی گفت: به هر حال هندبال نیز از رشته های دیگر مستثنی نیست و ما هم کم و بیش با مشکلات و کمبودهایی که در دیگر رشته های ورزشی به چشم می خورد دست به گریبان هستیم. اما همان طور که گفتم در حال حاضر بیشترین انرژی خود را صرف افزایش تعداد ورزشکاران فعال در این رشته کرده ایم و در این راستا نیز قصد داریم با برگزاری یک فستیوال بزرگ هندبال، استعدادهای خوب هندبال استان را در رده های سنی مختلف کشف کنیم. برگزاری کلاس های آموزشی داوری و مربیگری نیز از دیگر برنامه هایی که در دستور کار ما قرار دارد؛ چرا که مسلما تا مربیان و داوران به روز و با دانشی نداشته باشیم نمی توانیم ورزشکاران بزرگی پرورش دهیم. در اینجا، جا دارد از زحمات جناب دکتر مسعود رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان استان تشکر و قدردانی کنم که در راستای پیشرفت این رشته نهایت همکاری و مساعدت را با ما داشتند و امیدوارم با همکاری همه دست اندرکاران ورزش استان، هندبال گیلانی را در مسیری رو به جلو قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر می توان از شهرهای رشت، انزلی، آستارا و تولم شهر به عنوان شهرهای فعال در رشته ورزشی هندبال نام برد که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت جدی سایر شهرهای استان نیز باشیم. چرا که گسترش هندبال به جای جای استان گیلان میتواند پیشرفت را برای این رشته ورزشی به دنبال داشته باشد. ما در همین رقابت های سال جاری در مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی استان و مسابقات بانوان استان، به مقام قهرمانی دست پیدا کردیم و در رده سنی نونهالان نیز که در تهران برگزار شد به مقام سوم رسیدیم. به هر حال امیدوارم این موفقیت ها ادامه دار باشد و در نهایت نیز هندبال گیلان بتواند به روزهای خوب خود نزدیک شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.