تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 10:34
کد خبر : 126427

رضویان، عضو شورای شهر رشت:

دیگر فرصت سوزی در قبال اجرای طرح گردشگری تالاب عینک پذیرفتنی نیست

دیگر فرصت سوزی در قبال اجرای طرح گردشگری تالاب عینک پذیرفتنی نیست
هفتاد و دومین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز با محوریت «بررسی وضعیت تهیه بسته سرمایه گذاری و اجرای طرح گردشگری تالاب عینک» و به ریاست سید حسین رضویان و با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا، نادر حسینی، حسن کریمی کرنق، هادی رمضانی و جمعی از مدیران شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد.

جارستان: هفتاد و دومین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز با محوریت «بررسی وضعیت تهیه بسته سرمایه گذاری و اجرای طرح گردشگری تالاب عینک» و به ریاست سید حسین رضویان و با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا، نادر حسینی، حسن کریمی کرنق، هادی رمضانی و جمعی از مدیران شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد.

به نقل مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر رشت؛ در این جلسه سید حسین رضویان رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر گفت: از موضوعات بسیار مهم برای کمیسیون توسعه پایدار و به تبع آن شورای شهر اجرای طرح گردشگری در تالاب عینک است.

وی افزود:سیاستگذاری و روندی که از آغاز پی گرفتیم اجرای طرح گردشگری در پهنه سوم جایی است که شهرداری به واسطه وجود رصد خانه از زمین مناسب برخوردار است و بدین جهت پروژه لایروبی تالاب در آن بخش اجرا و امروز از پیشرفت هشتاد درصدی برخوردار است.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار ادامه داد :در گذشته به دفعات کتابچه های مختلفی از طرحهای گوناگون برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری در مدیریت شهری تهیه شده و متاسفانه توجه به تالاب عینک در حد حرف و وعده و وعید متوقف مانده بود اما سیاست کمیسیون عمل گرایی است و بنابر طرح ساماندهی تالاب عینک این خطی مشی را مصوب میکنیم تا در پهنه سوم بهسازی حاشیه تالاب، احداث جاده تندرستی و برخی پروژه های تفریحی در قالب پیمانکاری و با بهره گیری از ظرفیت های شهرداری انجام و در کنار آن احداث رستوران آبی و پل چوبی بزرگ در قالب قراداد سرمایه گذاری صورت پذیرد و در این باره منطقه ۴،سازمان سرمایه گذاری و معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی مکلف به آغاز فرایندهای مربوطه بوده و ظرف یکماه گزارش عملکرد خود را به کمیسیون ارائه نمایند.

سید حسین رضویان در انتها گفت:دیگر فرصت سوزی در قبال اجرای طرح گردشگری تالاب عینک پذیرفتنی نیست.

 

حسن کریمی کرنق دیگر عضو کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز عنوان کرد: چندین بار تکرار کرده ایم که می خواهیم یک پل و یک رستوران در تالاب عینک احداث شود. پروسه اداری را نیز می دانیم اما در اجرای کار مانع تراشی نشود. می خواهیم کاری برای رشت و تالاب عینک انجام شود.

 

نادر حسینی نایب رئیس کمیسیون توسعه پایدار نیز بیان داشت: چند جلسه ای است که کمیسیون توسعه پایدار بر بحث تالاب عینک تمرکز کرده است. اگر امکان ورود سرمایه گذاری برای مدیریت یکجای تمام پهنه ها وجود داشت بسیار بهتر بود اما حالا که این اتفاق رخ نداد مردم انتظار دارند در همین پهنه سوم اتفاق مثبتی رخ دهد. باید در تالاب عینک کار انجام شود. لایروبی تالاب باید به اتمام برسد. مابقی طلب پیمانکار نیز پس از پرداخت حقوق ها از سوی شهردار پرداخت خواهد شد. در نزدیکی رصدخانه حدود دو هزار متر مربع زمین متعلق به شهرداری وجود دارد و همین زمین قابلیت تبدیل شدن به پارکینگ دارد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

 

هادی رمضانی دیگر عضو کمیسیون توسعه پایدار نیز با تاکید بر ضرورت کار عملیاتی و سرمایه گذاری در تالاب عینک، خاطر نشان کرد: در بودجه سالانه نیز تاکید بسیاری برای اجرای کار در تالاب عینک داشتیم. بهسازی مسیر و زیباسازی و اجرای کارهای اولیه، ایجاد انگیزه خواهد کرد. بهره بردار تالاب عینک مدیریت شهری رشت است و تنها باید یک سری موارد آبی را رعایت کنیم. تاکید داریم کار تالاب عینک باید با همکاری یکدیگر به اتمام برسد. اگر مانعی در انجام کار وجود داشت به اعضا انتقال داده شود. نگاه ما استیضاح شهردار نیست پیشبرد امور و کمک به تسریع کار است و مردم این انتظار را از ما دارند.

 

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در بخش پایانی جلسه با اشاره به ورود سرمایه گذار ژاپنی در سالهای گذشته خاطر نشان کرد: امروزه نیز طرح های خوبی وجود دارد. اما اگر بخواهیم منتظر ورود سرمایه گذاری برای نجات تالاب عینک باشیم کاری انجام نخواهد شد. از جایی که هزینه کمتری دارد باید کار تالاب عینک را شروع کنیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری تمایل چندانی برای انجام این کار ندارد. اعضای شورا پیگیر تملک زمین های اطراف بودند اما با وجود پیگیری های صورت گرفته، شهرداری هنوز اقدامی انجام نداده است. نظر بنده این است شهرداری منطقه چهار، با ظرفیت خودش و با پیمانکاران خودش آغاز به کار کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.