تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 23:01
کد خبر : 126360

گزارشی از اتفاقات شب گذشته؛

یک شب پر تنش در منطقه

یک شب پر تنش در منطقه
در شبانه‌روز گذشته تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده است. شب گذشته بیش از پنجاه موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد و خیلی‌ها آن‌ را به آغاز انتقام جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی مرتبط دانستند.

جارستان:  در شبانه‌روز گذشته تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده است.

 

اختصاصی جارستان: شب گذشته بیش از پنجاه موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد و خیلی‌ها آن‌ را به آغاز انتقام جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی مرتبط دانستند.

 

کشورهایی چون کانادا٬ آلمان٬ قطر٬ عربستان سعودی٬ بحرین و امارات از شهروندان خود خواستند که ایران و اسرائیل را ترک کنند. دانمارک و فرانسه نیز با اذعان به احتمال بالای وقوع درگیری‌ها، از دریای سرخ عقب نشینی کردند.

 

همچنین آمریکا دقایقی بعد از شلیک اعلام کرد که قصد دارد تجهیزات دفاعی بیشتری را به خاورمیانه منتقل کند. همین مساله هشدار جدی ایران را به‌دنبال داشت.

به گزارش یک رسانه‌ی آمریکایی٬ در متن این هشدار آمده است؛ درصورت همکاری با اسرائیل چه در زمینه دفاعی و چه در زمینه اقدام متقابل، تمام مواضع شما در منطقه اعم از پایگاه نظامی و ناوهای جنگی مورد اهداف متحدان ما قرار خواهد گرفت.

 

اما در این بین نشریه دیلی تلگراف گزارش داد که این تنش‌ها به لندن مربوط نمی‌شود و انگلیس در عملیات آمریکا مشارکت نخواهد داشت.

در ادامه واکنش‌ها به تصمیم آمریکا٬ ترکیه نیز به این کشور اجازه استفاده از حریم هوایی خود٬ ضد ایران را نداد.

 

در لحظاتی که سایه‌ی جنگ بیشتر از همیشه تمام منطقه را در بر گرفته‌بود٬ رویترز ادعا کرد: ایران به آمریکا اطلاع داده که می‌خواهد از تشدید تنش جلوگیری کند و عجولانه عمل نخواهد کرد.

با این‌حال همچنان تنش‌ها در منطقه بالاست و آنچه در آینده رخ می‌دهد، به تصمیمات مقامات کشورمان بستگی خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.