تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 9:14
کد خبر : 126135

خروج ایران و اسرائیل از جنگ سایه‌ها؟

خروج ایران و اسرائیل از جنگ سایه‌ها؟
در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، نگرانی‌ها در خصوص آغاز نوع جدیدی از جنگ اسرائیل و ایران افزایش یافته است.

جارستان:  دنیای اقتصاد نوشت:در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، نگرانی‌ها در خصوص آغاز نوع جدیدی از جنگ اسرائیل و ایران افزایش یافته است.

 

این حمله که اولین حمله‌‌ در نوع خود به اماکن دیپلماتیک شامل کنسولگری‌‌ها یا سفارتخانه‌‌های ایران به شمار می‌رود و با محکومیت بسیاری از کشورها مواجه شده است، تجاوز آشکار به خاک ایران محسوب می‌شود و می‌تواند پاسخ محتمل تهران را به دنبال داشته باشد.

 

تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ دوشنبه شب و چند ساعت پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران با حضور رئیس‌‌جمهور و رئیس این شورا و اتخاذ تصمیمات مقتضی نشان می‌دهد ایران خود را برای پاسخ متوازن آماده کرده است.

 

این پاسخ می‌تواند سال‌ها جنگ ایران و اسرائیل را که به عنوان «جنگ سایه» از طریق گروه‌های نیابتی در عراق، سوریه، لبنان و یمن جریان داشته وارد فاز جدیدی کند.

 

اینکه پاسخ ایران فراتر از گروه‌های نیابتی خواهد رفت و اقدام مستقیم در دستور کار قرار می‌گیرد یا خیر، هنوز با عدم‌قطعیت‌هایی مواجه است…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.