تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 16:05
کد خبر : 126128

پس از حمله به کنسولگری ایران چه اتفاقاتی افتاد؟

پس از حمله به کنسولگری ایران چه اتفاقاتی افتاد؟
تمامی نگاه‌ها در جهان از روز گذشته معطوف به حمله موشکی به کنسولگری ایران است. پس از این اتفاق بسیاری از کشورها مانند روسیه٬ عربستان٬ امارات٬ پاکستان٬ مصر٬ عمان٬ سوریه و... حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و واکنش‌هایی را نشان دادند.

جارستان:   تمامی نگاه‌ها در جهان از روز گذشته معطوف به حمله موشکی به کنسولگری ایران است. پس از این اتفاق بسیاری از کشورها مانند روسیه٬ عربستان٬ امارات٬ پاکستان٬ مصر٬ عمان٬ سوریه و… حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و واکنش‌هایی را نشان دادند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانه‌ای اعلام کرد؛ حمله به سفارت ایران بسیار خطرناک است که می تواند منطقه را وارد یک جنگ علنی کند، حمله به خاک ایران است، زیرا سفارت ایران قلمرو ایران محسوب می شود.

 

ساعاتی بعد از حمله ٬ روسیه درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک ایران در سوریه را داد که این نشست امروز برگزار خواهد شد.

این حمله که منجر به شهادت تعدادی از سرداران سپاه و نیروهای امنیتی کشور بوده است در داخل کشور نیز واکنش‌های زیادی را به همراه داشته.

 

از توئیت‌های فعالین سیاسی و نمایندگان مجلس برای برخورد قاطع گرفته تا توئیت صفحه ایران به زبان عبری.

در متن این توئیت آمده است: اقدامات شما هیچ وقت بی‌پاسخ نمی‌ماند. اسرائیلی حق شلیک گلوله هشدار به ایران را ندارد! جای شما در قصرهایتان هم امن نخواهد بود… ما این را به شما ثابت کرده‌ایم.

 

امیر عبداللهیان٬ وزیر امور‌ خارجه نیز از ارسال پیام مهمی به دولت آمریکا خبر داد و نوشت دولت آمریکا باید پاسخگو باشد.

بعد از ارسال این پیام؛ یک رسانه آمریکایی مطرح کرد که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید کاخ سفید در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق نقش نداشته است‌.

 

اما خارج از فضای مجازی هم در شب گذشته شورای عالی امنیت به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه فوری داد. در انتهای این جلسه دبیرخانه شعام اعلام کرد؛ تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

اما از اینکه چه تصمیماتی گرفته شده است اطلاعی در دست نیست و باید منتظر ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.