تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 11:42
کد خبر : 125867

از آقازاده تا دوست و همشهری استاندار گیلان؛

لااقل نام شهید را از طرح رانتی جذب افراد بردارید!

لااقل نام شهید را از طرح رانتی جذب افراد بردارید!
افرادی که استاندار گیلان معرفی کرده و قرار است به عنوان بخشدار و مدیر در قسمت‌های مختلف کار کنند نه نخبه هستند و نه توانایی خاصی از آن‌ها دیده شده است.

جارستان: گروه سیاسی| رسانه‌ها خبر داده‌اند  با اجرای طرح شهید زین الدین قرار است جوانان نخبه، متعهد، انقلابی و بومی برای دستگاه‌های اجرایی استان جذب  شوند. هرچند آزمون استخدامی هم بخشی از این طرح است، اما ظاهرا به استانداران این اختیار داده شده که افرادی را جهت جذب معرفی کند.

استاندار گیلان هم افرادی نزدیک به خود که عمدتا از شرق گیلان هستند را به معاون اول رئیس جمهور معرفی کرده است که حواشی زیادی ایجاد کرده است.

افرادی که استاندار گیلان معرفی کرده و قرار است به عنوان بخشدار و مدیر در قسمت‌های مختلف کار کنند نه نخبه هستند و نه توانایی خاصی از آن‌ها دیده شده است. در این میان افرادی همچون مازیار صفایی هم هستند که سابقه حضور در حزب کارگزاران گیلان را دارند که تشکیلاتی غیرهمسو با دولت سیزدهم است.

محمدصادق جعفری که فرزند یکی از مدیران گیلانی است برای بخشداری در نظر گرفته شده است. این فرد هیچ سابقه‌ کارشناسی نیز ندارد و عنوان مشاور جوان استانداری هم خلاف قانون محسوب می‌شود. از نظر نخبگی نیز چیزی در او دیده نشده است. پدر او زمانی که کاندیدای انتخابات مجلس بود توئیت‌هایی از او منتشر می‌شد که همان کپی حرف‌های  افرادی چون سعید جلیلی و … است و حتی در این حد هم کار خاصی انجام ندادند.

فرد دیگر الیاس آستی عضو هیات مدیره شرکت راه چاران است که یکی از مداحان نه چندان مطرح در استان است.

 سهیل رمضان زاده عضو سابق شورای شهر چابکسر ( همشهری استاندار) هم دیگر گزینه این لیست است. برای شناخت نخبگی ایشان شما را به خواندن یادداشتی  از وی با عنوان «آرمان شهر نمادی از یک واقعیت آرمانی» جلب می‎کنیم.

بقیه افراد هم عملکرد بهتری ندارند. با این حال سوال اینجاست که چرا از نام شهید مهدی زین الدین استفاده می‌کنند که این افراد را جذب کنند. آن شهید همانطور که در زندگینامه‌اش است نابغه‌ای بود که هم در تحصیل و هم در جنگ خودش را نشان داد و بسیاری معتقدند از عوامل اصلی پیروزی رزمندگان در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بود. چگونه جذب این افراد می‌تواند در این راستا قرار بگیرد باید از استاندار گیلان پرسید. بگویید دلمان خواست این افراد را انتخاب کردیم، دیگر منطق استفاده از اصطلاحاتی چون نخبه بودن، متعهد و انقلابی برای خودتان هم سخت نبود!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.