تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 12:50
کد خبر : 125622

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت به ایستگاه پایانی می‌رسد

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت به ایستگاه پایانی می‌رسد
کار بازبینی آثار دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با ۴۲ فیلم آغاز شده و این جشنواره به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود 

جارستان:  کار بازبینی آثار دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با ۴۲ فیلم آغاز شده و این جشنواره به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود

به نقل از امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت سی‌ام بهمن ماه ۱۴۰۲ آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت بود که ۱۸۴ فیلم از ۱۳۲ فیلمساز سراسر کشور در سایت جشنواره بارگذاری شد و هیات انتخاب، بازبینی آثار رسیده را روزهای دوم و سوم اسفند ماه آغاز کرد.

 

هیات انتخاب آثار رسیده به جشنواره نسرین بابایی، حسین رضایی‌فر و مرتضی یوسف‌پور به همراه دبیر فنی جشنواره هومن میرمعنوی و دبیر هنری جشنواره عبدالرضا اصغرتاش، ۱۸۴ فیلم را بازبینی کرده و از بین آنها ۲۷ فیلم برای بخش داستانی، هشت فیلم برای بخش مستند و هفت فیلم را برای بخش پویانمایی انتخاب کردند.

این آثار برای بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با هم رقابت نموده و داوری جشنواره نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد و در اختتامیه جشنواره برگزیدگان بخشهای مختلف، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و دیپلم افتخار خود را دریافت خواهند نمود.

در همین زمینه علی خانواده محجوب مسئول دبیرخانه دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت گفت: در کنار بخش مسابقه یک بخش جنبی نیز با حضور تمام آثار گیلانی ارسال شده برای سه بخش جشنواره وجود خواهد داشت که در طول جشنواره یک سانس اکران برای این آثار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در اختتامیه جشنواره هم لوح سپاس و جایزه نقدی به همه آثار بخش جنبی اهدا خواهد شد و جایزه ویژه شهر رشت هم به یکی از برگزیدگان این بخش اهدا می‌شود.

محجوب در پایان خاطر نشان کرد: دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت، ۱۷ اسفند ماه با اکران فیلمهای بخش مسابقه در “سینما سپیدرود رشت” از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر آغاز شده و ۱۸ اسفند ماه نیز اکران فیلمهای بخشهای مختلف (مسابقه و جنبی) در “تالار مرکزی شهر رشت” ادامه می‌یابد و در ۱۹ اسفند ماه با برگزاری اختتامیه در تالار مرکزی شهر رشت به کار خود پایان می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: در طول برگزاری این جشنواره چند کارگاه تخصصی فیلمسازی با حضور استادان برجسته کشوری برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به فیلمسازی برگزار می‌شود که اطلاعات تکمیلی آن کارگاه‌ها در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتتی است دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با حمایتهای شورای اسلامی و شهرداری رشت به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.