تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 12:47
کد خبر : 125348

از مناسبات سیاسی خاص تا نفوذ در بخش‌های مختلف؛

چرا کوچکی‌نژاد چهار دوره برنده شده است؟

چرا کوچکی‌نژاد چهار دوره برنده شده است؟
جبار کوچکی نژاد نماینده کهنه کار رشت در مجلس شورای اسلامی ، ریشه ای عمیق در مناسبات سیاسی و انتخاباتی رشت و استان دارد که برخی مناسباتش در هر دوره جایگاهش را حفظ کرده است. این در حالی است که با وجود چهار دوره نمایندگی برای بخش بزرگی از جامعه دافعه نیز دارد.

جارستان:جبار کوچکی نژاد نماینده کهنه کار رشت در مجلس شورای اسلامی ، ریشه ای عمیق در مناسبات سیاسی و انتخاباتی رشت و استان دارد که برخی مناسباتش در هر دوره جایگاهش را حفظ کرده است. این در حالی است که با وجود چهار دوره نمایندگی برای بخش بزرگی از جامعه دافعه نیز دارد.

ابتدا این چهره معروف جامعه اسلامی مهندسین از طرفی به واسطه فعالیت در تشکیلات سیاسی مذکور به دبیرکلی باهنر دارای نزدیکی های معنادارای با طیف علی لاریجانی بود که از همین رو در سال ۱۳۸۴ عهده دار ریاست ستاد وی در استان گیلان شد.هرچند که وی بعدها به احمدی نژاد و کمی بعد قالیباف و بالاخره با رئیسی نزدیک و از سمپاتهای وی تلقی می‌شود.

مدیرکلی آموزش و‌پرورش گیلان، زمینه نفوذ اجتماعی و معنادار وی در بدنه فرهنگیان را ایجاد کرد و وی با پشتوانه اصلی همین جریان مهم، همینک چهارمین دوره نمایندگی خویش را تجربه میکند. وی در تریبون علنی خود را یک معلم می‌داند، ولی زندگی اجتماعی و اقتصادی وی فرسنگها با فرهنگیان فاصله دارد.

از سوی دیگر اصالت صومعه سرایی کوچکی‌نژاد موجب شده بارها با رای خیره کنند عمدتا حاصل از رای بخش ها والبته همشهریان مقیم مرکز استان به جایگاه نمایندگی دست پیدا کند. در این میان حمایت برخی از چهره های اصلاح طلب در دور دوم انتخابات مجلس سال ۹۴ و‌ارتباط بعضی از ایشان با وی نیز بر زوایای خاص این نماینده مجلس افزوده است. وی سر بزنگاه روابط خود را با برخی از آن‌ها حفظ می‌کند.

وی در کنار جلایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و نیز احمد قنبریان رئیس و عضو ادوار هیات نظارت انتخابات مجلس در استان -و در کنار چهره های معدود دیگر -از قدیمی ترین محورهای جریان انقلابی اصولگرایی در منطقه محسوب میشود که البته به رغم نزدیکی و روابط دوستانه به واسطه سمت نظارتی قنبریان و اجرایی فعلی جلایی هیچگاه ضابطه را قربانی روابط شخصی ننموده اند.

حالا باید دید در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ ؛ باز کوچکی نژاد با فرمولهای همیشگی خویش برای پنجمین بار پیاپی موفق به کسب جایگاه نمایندگی مجلس می شود؟ امری که فعلا به واسطه فقد وجود نامزدهای اصلی جریان اصلاحات و حضور نادر چند چهره میانه رو حتمی به نظر می‌رسد. هرچند مسائلی چون برخی رقبای دیرینه قدرتمند و عدم حمایت بخشی از نیروهای انقلابی ممکن است چالش‌هایی را برای او ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.