تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 9:12
کد خبر : 124768

علی‌رغم وعده‌های تبلیغاتی؛

سه پلی که به انتخابات این دوره گیلان هم نرسید!

سه پلی که به انتخابات این دوره گیلان هم نرسید!
این پل‌ها که اعتبارات ملی نیز برای آن اختصاص داده شده به نمادی از عدم تحقق وعده‌ها تبدیل شده است.

جارستان: گروه گیلان| ساخت پل یکی از وعده‌های همیشگی کاندیداها و نمایندگان مجلس است که البته همیشه کندی پیشرفت آن بیشتر به چشم می‌آید تا عمل به وعده‌ها!

این پل‌ها که اعتبارات ملی نیز برای آن اختصاص داده شده به نمادی از عدم تحقق وعده‌ها تبدیل شده است. البته ساخت پل یک کار فنی است، ولی وقتی هر نماینده می‌آید روند آن را تغییر می‌دهد و یا وعده می‌دهند که نود روزه ساخته شود بیشتر نشان می‌دهد که این پل‌ها جنبه سیاسی دارند و نه مسیری برای حل مشکلات مردم! این نمایندگان و دولتمردان چنان برای بریدن روبان عجله دارند که همچون پل کلاچای شاهد آن هستیم بعد از افتتاح دوباره برای تعمیرات بسته می‌شود.

در زیر سرنوشت سه پلی را مورد بررسی قرار دادیم که سالهاست در گیرودار وعده‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.

 

 

پل فومن

پل ورودی فومن یک بلاتکلیفی بیست ساله را طی کرده است که همچنان ادامه دارد و هربار فقط وعده افتتاح و طراحی دوباره آن شنیده می‌شود. این پل آنقدر درگیرودار مباحث انتخاباتی گرفتار شده که در هر دوره نماینده جدید تغییر کرده است. زمانی ناصر عاشوری نماینده پیشین چند ماه مانده به انتخابات در اطراف پل چادرنشینی اختیار کرد و اعلام کرد که تا اتمام آن چادر خود را جمع نمی‌کند. ولی نماینده جدید آمد و پل به کلی ویران شد و اکنون چندسالی شنیده می‌شود که به زودی پل جدید ساخته می‌شود. ولی تنها چیزی که باقی مانده یک ورودی زشت است که مردم و مسافران سالهاست مشاهده می‌کنند.

 تقاطع غیر همسطح لاهیجان

پروژه تقاطع غیر همسطح لاهیجان (کمربندی لاهیجان) بخشی از بزرگراه آستارا – گرگان است  که از سال ۹۴ کلید خورد و  بعد از گذشت هشت سال هنوز به پایان نرسیده است. در این مدت دو پیمانکار پروژه به خود دیده است. هرچند کار فنی آن تقریبا به اتمام رسیده است، ولی بازهم افتتاح آن را شاهد نیستیم. ابوذر ندیمی این پروژه را کلید زد، در دوران نمایندگی نیکفر اعتبارات چندانی بدان تخصیص پیدا نکرد و حالا رسول فرخی مدعی است این پل در زمان وی ساخته شده است و استاندار گیلان هم در سفر به لاهیجان می‌گوید کارهای دولت را به نام خود نزنید. آخرین بار دی ماه سال جاری اعلام شد که این تقاطع غیرهمسطح نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است. تقاطعی که می‌توانست با همین مبلغ در سال ۹۴ ساخته شود و نیازمند این همه هزینه و ایجاد ترافیک سنگین در آن محدوده نباشیم.

پل اسالم

پل ارتباطی اسالم از توابع شهرستان تالش سال ۱۳۹۸ بر اثر بروز سیلاب دچار آسیب جدی شده بود که در سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن از شهرداری اسالم به اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان واگذار شد. قرار بود که پل به طول ۷۰ متر وعرض۲۸.۵  متر بصورت قوسی فلزی طراحی واجرا شود که با وجود تامین اعتبار ۶۰ درصدی مراحل پیشرفت پروژه بسیار کند پیش می‌رود و ظاهرا دولت هیچ توجهی به مشکلات مردم بعد از وقوع سیل ندارد. از نکات عجیب روزشمار نود روزه ای بود که در این زمینه بنری هم صادر شد که این روزشمار نتیجه دستور استاندار و پیگیری نماینده و اعلام پیمانکار است. وعده نود روزه‌ای که ظاهرا پل را به انتخابات برساند تا استفاده تبلیغاتی از آن شود که البته به نتیجه نرسید.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.