تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 12:34
کد خبر : 124641

جارستان بررسی می‌کند؛

کاندیداهای مطرح تالش چقدر شانس پیروزی دارند!؟

کاندیداهای مطرح تالش چقدر شانس پیروزی دارند!؟
حوزه انتخابیه تالش بزرگ هفت بخش دارد که آرای کاندیداها در آن متفاوت است. این هفت بخش عبارتند از تالش مرکزی، اسالم، حویق، کرگانرود، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

جارستان: گروه سیاسی| در انتخابات دوره گذشته تالش ۱۲۶ هزار نفر شرکت کرده بودند که ۵۵ هزار نفر نسبت به دوره دهم کمتر بود. مشارکت تنها  ۵۶ درصدی مردم تالش در نوع خود کم سابقه است. زیرا این حوزه انتخابیه معمولا با مشارکت بالای ۹۰ درصدی شهره است. در این دوره به نظر نمی‌رسد میزان مشارکت چندان بالا برود و به دوران مشارکت گسترده قدیمی نزدیک شود، ولی چون برخی کاندیداهای جدید تاییدصلاحیت شدند احتمالا نسبت به دوره قبل جذابیت بیشتری دارد.

حوزه انتخابیه تالش بزرگ هفت بخش دارد که آرای کاندیداها در آن متفاوت است. این هفت بخش عبارتند از تالش مرکزی، اسالم، حویق، کرگانرود، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

البته گاهی بخشها  مثل ماسال و شاندرمن با هم محسوب می‌شوند. ولی اگر کاندیدای مطرح متفاوتی داشته باشند این دو بخش جدا می‌شوند. به طور مثال می‌توان به حضور حسین نیرومند از شاندرمن اشاره کرد که آرای محمدیاری از ماسال در تقابل با آن قرار گرفت.

در دوره گذشته محمدیاری با سی هزار رای برنده انتخابات شد که نسبت به نفر اول دوره دهم هجده هزار رای کاهش داشت.

همچنین محمود شکری که در دور گذشته شکست خورد ۲۵ هزار رای به دست آورده بود که ۲۳ هزار رای نسبت به دوره دهم کمتر بدست آورد.

در زیر بررسی کردیم که ۵ کاندیدای تالش چقدر شانس رای دارند.

 

یاسر اسلامدوست

تاییدصلاحیت پسر نماینده اسبق کمی شگفتی برای همگان بود و موج جدیدی را در تالش ایجاد کرد. به جرت می‌توان گفت شلوغ‌ترین میتینگ های غیررسمی تالش به وی تعلق دارد.

هرچند تحت تاثیر قرارگرفتن یاسر از نام پدر که حتی در تبلیغات انتخاباتی نیز مشهود است در عین اینکه مزایایی تبلیغاتی دارد پاشنه آشیلی نیز برای شخص وی است. اسلامدوست در سخنرانی‌هایی که از وی منتشر شده به زبان فارسی صحبت می‌کند که این هم یک نقطه ضعف دیگر برای او محسوب می‌شود.

آرای اصلی اسلامدوست در تالش، اسالم، حویق و کرگانرود است. پدرش سعی دارد با بازدید میدانی در شاندرمن و ماسال برای او رای بگیرد.

علی فتح اللهی

فرماندار دولت روحانی با شعار «گفتمان نو» وارد انتخابات شده است. اگر اسلامدوست و رادمهر تایید نمی‌شدند فتح اللهی گزینه اول انتخابات بود. ولی حالا کار سختی در پیش دارد و باید آرای اسلامدوست را کمتر کند.

وی در انتخابات مجلس دهم فرماندار تالش بود و منصور یوسفی نفر دوم انتخابات و کاندیدای لیست امید فتح اللهی را متهم به حمایت از محمود شکری رقیب اصولگرایش کرده بود.

آرای اصلی او در حوزه تالش، کرگانرود و حویق است.

محمدحسن محمدیاری

اکنون دیگر حسن محمدیاری کمتر به عنوان برادر بهمن معرفی می‌شود. هرچند هنوز به کنایه او را کاندیدای نیابتی می‌خوانند. بهمن برادر بزرگتر بازهم سعی کرد در انتخابات مجلس ثبت‌نام کند و هنوز شرایط احراز به دست نیاورده است. وی به تازگی کار انتخاباتی خود را برای برادر کوچک‌تر آغاز کرده است.

محمدیاری برای موفقیت نیاز دارد که کاری کند شیخان در ماسال و شاندرمن آرای چندانی به دست نیاورد. وگرنه اگر آرای این منطقه را از دست دهد شانس چندانی برای پیروزی مثل دوره‌های قبل ندارد. در دور نهم محمدیاری رای اول ماسال و شاندرمن را گرفت، ولی رضا حق جو یار سابقش در حال نزدیک شدن به وی بود.

در حوزه تالش کار محمدیاری سخت است، ولی شکستن آرای  اسلامدوست و فتح اللهی به او کمک می‌کند.

احسان الله رادمهر

رادمهر در دور نهم ۲۲ هزار رای در رضوانشهر و پره سر به دست آورد و با ۱۵ هزار رای در مناطق دیگر به دور دوم رفت که البته به خاطر مدرک تحصیلی ردصلاحیت شد. در انتخابات دوره دهم هم رادمهر حضور داشت که این بار در رضوانشهر و پره سر ۱۲ هزار رای کسب کرد و در مناطق دیگر هم ۱۲ هزار رای و در مقام چهارم ایستاد.

در این دور او بعید است آرای ماسال و تالش را به دست آورد و چشم امیدش به رضوانشهر است و شکستن آرای دیگران! ولی کار از قبل هم برای او سخت‌تر شده است.

محمد شیخان

محیط انتخاباتی تالش برای شیخان غریبه است.  او شاید قبلا کمک‌هایی به پدرزنش ولی الله عظمتی در رشت داشت، ولی در تالش کمتر با فضای انتخاباتی آشنا باشد. با این حال نفر اول تبلیغات رسانه‌ای و مجازی شخص شیخان است که خوب هم کار کرده است. هیچ صحبتی هم از رئیسی و احمدی‌نژاد هم نمی‌کند که در این دولت‌ها پست گرفت. البته در انتخابات نام احمدی نژاد برای شیخان آن‌قدرها هم بد نیست. ولی او ترجیح می‌دهد به عنوان گزینه اصلی جریانات اصولگرا مطرح شود.

رای اصلی شیخان در ماسال و کمی در شاندرمن است. او در مناطق دیگر هنوز خوب مطرح نشده است. ولی همین حضورش می‌تواند نماینده جدید دیگری را برای این حوزه ایجاد کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.