تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 16:25
کد خبر : 124576

با نقره داغ شدن قهرمان ووشو؛

مالیات گرفتن از سلبریتی‌ها شروع شد!؟

مالیات گرفتن از سلبریتی‌ها شروع شد!؟
روز گذشته انتشار یک کلیپ از شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی زنان ایران و آسیا دعوای جدیدی را در فضای مجازی آغاز کرد.

جارستان: روز گذشته انتشار یک کلیپ از شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی زنان ایران و آسیا دعوای جدیدی را در فضای مجازی آغاز کرد.

 

منصوریان در این ویدیو مدعی شده که اداره مالیات، او را در سیاهه سلبریتی‌ها و بلاگرهای اینستاگرامی قرار داده و باید بابت این مسئله مالیات بپردازد، در حالی که وی بلاگر و اینفلوئنسر نیست.

 

وی در این ویدئو گفت: از اداره مالیات زنگ زدن گفتن اسمت به عنوان بلاگر رد شده، گفتند اگر نیایی پرونده‌ات را می‌فرستیم دادگاه تا حسابت مسدود شود، من با این همه مدال جهانی و آسیایی، بلاگرم؟!

 

پیش از این وزیر اقتصاد با اعلام تعداد اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده که مشمول پرداخت مالیات هستند، گفت مجموع تراکنش‌های واریزی به حساب ۱۲۳ اینفلوئنسر ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که بسیاری از آنها هنوز مالیات نداده‌اند.

 

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای بالای ۵۰۰ هزار عضوی گفته بود: «بخش زیادی از این فعالان تمکین نکرده‌اند با این حال ما مکلف به اجرای قانون هستیم.»

 

مالیات‌تان را بدهید

حرفهای منصوریان واکنش متعددی داشته است. عرفان حاج بابایی در یادداشت خبرآنلاین با عنوان «مدال‌ها جای خودش خانم سلبریتی! مالیات‌تان را بدهید» نوشته است:

 

«منصوریان به این نکته توجه نکرده که او خود انتخاب کرده که وارد عالم سلبریتی ها شود، مشهور گردد و فالوئر جذب کند. او حالا دارد از مواهب این امر هم بهره مند می شود و به لطف انجام تبلیغات، حتما ما به ازای مادی قابل توجهی هم به دست می آورد. نمی توان موارد مثبت سلبریتی بودن را به دست آورد اما نکات منفی آن را نخواست. این پرداخت مالیات هم قطعا از همان موارد منفی سلبریتی بودن است. خوب یا بد، مطابق قانون بودجه سالیانه کشور، چنین مالیاتی باید از سلبریتی ها دریافت شود و درست یا غلط، شهربانو هم در این فهرست قرار گرفته. آیا او حاضر است برای خروج از این فهرست، دور فعالیت های تبلیغاتی و شهرتی که از این فضا به دست آورده را خط بکشد؟ احتمالا او هم در خلوت خود وقتی به چنین مسئله ای فکر کند، می بیند که منافع مادی و معنوی ای که از این طریق کسب می کند، از مضرات آن بیشتر است.»

 

آیا این کار سیاسی است!؟

با این حال نحوه اقدامات سازمان امور مالیاتی این سوال را به وجود می‌آورد که نحوه محاسبه مالیات چگونه است. آیا هر شخص مشهوری که ۵۰۰ هزار فالوئر دارد باید مالیات دهد؟ حتی اگر در شبکه اجتماعی خود تبلیغی نکرده باشد و ریالی درآمد نداشته باشد؟ هرچند ممکن است این اقدام برخی را خوش بیاید، ولی اگر اصولی و درست انجام نشود مشخص است بیشتر زوایای سیاسی دارد تا عادلانه! چون هیچ متر و معیاری در این زمینه نیست و با زنگ زدن می‌خواهند طرف مالیات دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.