تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 9:30
کد خبر : 124532

پاکبانان گیلانی از اقدام زیبای خود گفتند؛

تمام زباله‌ها را گشتیم تا طلا پیدا شود| مژدگانی هم نخواستیم

تمام زباله‌ها را گشتیم تا طلا پیدا شود| مژدگانی هم نخواستیم
از آنجایی که این خانواده با تأخیر جواهر گمشده خود را به پاکبانان اعلام کردند، دژآهنگ و ابراهیم‌خانی مجبور شدند تمام پسماند جمع‌آوری شده را از داخل خودرو خارج کنند.

جارستان: در روز‌های اخیر اقدام خداپسندانه ۲پاکبان در شهرستان شفت استان گیلان، سروصدای زیادی به پا کرده است. علی دژآهنگ و علی ابراهیم‌خانی در یک شب سرد زمستانی جواهر قیمتی را به صاحبش برگرداندند.

دژآهنگ ۳۷ساله است و متاهل. دارای یک فرزند دختر که درباره این اقدام خود و همکارش می‌گوید: «شبی که به همراه همکارم مشغول جمع‌آوری زباله‌ها در معابر بودیم، یک خانواده به ما اعلام کرد که به اشتباه جواهرات خود را داخل کیسه زباله قرار داده و بیرون خانه گذاشته است. خیلی نگران بودند و اینکه چطور می‌توانند دوباره به طلای خود دست پیدا کنند.»

از آنجایی که این خانواده با تأخیر جواهر گمشده خود را به پاکبانان اعلام کردند، دژآهنگ و ابراهیم‌خانی مجبور شدند تمام پسماند جمع‌آوری شده را از داخل خودرو خارج کنند.

دژآهنگ عنوان می‌کند: «ما هم وقتی متوجه شدیم که خودروی پسماند پر از زباله یعنی زباله‌ها روی هم تلنبار شده و یک مقدار کار را سخت کرده بود. برای همین، پسماند را از داخل خودرو خارج کرده و با کمک آقای ابراهیم خانی شروع به جست‌وجو کردیم.»‌

پیدا کردن جواهرات بعد یک ساعت

به‌گفته این پاکبان، بیشتر از یک ساعت زمان برد تا جواهرات این خانواده پیدا شود.

او می‌گوید: «البته به ما نشانی کیسه زباله و محتویات داخل آن را داده بودند تا کار کمی راحت‌تر شود. مثلا گفتند که داخل کیسه دستمال کاغذی و پوست چیپس ریختیم. خودشان هم حضور داشتند. ما هم دنبال این نشانی رفتیم و خوشبختانه با جست‌وجو توانستیم باعث خوشحالی این خانواده شویم.»

صاحب جواهر بعد از یافتن آن توسط ۲ پاکبان به آن‌ها اعلام کرد که بابت این کار پسندیده مژدگانی دریافت کنند. آنها، اما نپذیرفتند. دژآهنگ توضیح می‌دهد: «من و آقای ابراهیم خانی فکر کردیم برای چی باید مژدگانی بگیریم، وقتی که مال و اموال خودشان بوده و ما هم از سر وظیفه این کار را انجام دادیم.»

با این حال، شهرداری شفت طی مراسمی از دژآهنگ و ابراهیم خانی تقدیر کرد.

او یادآور می‌شود: «شهرداری شفت بابت این موضوع از ما تقدیر کرد. مسئولان شهرداری مراسمی برای ما گرفتند و با هدیه‌ای از ما تقدیر کردند.»

این پاکبان در پایان در مورد تجربه علی ابراهیم خانی در شغل پاکبانی صحبت می‌کند و می‌گوید: «تجربه آقای ابراهیم خانی در شغل پاکبانی بیشتر از من است. او می‌گوید که قبلا هم از این اتفاقات افتاده بود و اینکه بر حسب وظیفه، مال و اموال افرادی را به آن‌ها برگردانده است. آقای ابراهیم خانی قبلا در بخش باغبانی بوده و وسایل گمشده دیگران را به صاحبشان برگردانده است.»

منبع: روزنامه همشهری

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.