تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 17:40
کد خبر : 124368

باقی‌ماندن نصف کل هزینه فعلی ؛

داستان ساخت کتابخانه مرکزی رشت همچنان ادامه دارد!

داستان ساخت کتابخانه مرکزی رشت همچنان ادامه دارد!
استاندار گیلان با تاکید بر توجه نسبت به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت گفت: تاکنون برای افتتاح کتابخانه مرکزی رشت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده اما برای بهره‌برداری از این کتابخانه، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جارستان:  اسدالله عباسی استاندار گیلان بعدازظهر امروز در آئین تکریم مقام کتابداران،کتابخوانان و مروجان کتاب استان در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر توجه نسبت به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت اظهار کرد: تاکنون برای افتتاح کتابخانه مرکزی رشت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده اما برای بهره‌برداری از این کتابخانه، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام یکی از اهداف دولت سیزدهم در کشور است، گفت: افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه‌های نیمه‌تمام همانند سایر پروژه‌ها برای ما حائز اهمیت است و نسبت به افتتاح کتابخانه مرکزی رشت اهتمام داریم.

 

به گفته استاندار گیلان، با توجه به اینکه استانداری گیلان برای به بهره‌برداری رساندن کتابخانه مرکزی رشت اقدام کرده، نسبت به اتمام آن نیز اهتمام دارد تا این کتابخانه همانند نگینی در استان و شمال کشور بدرخشد.

 

عباسی، کتابخانه‌ها را تقویت کننده نویسندگان و ناشران دانست و بیان کرد: پویش‌های کتابخوانی یکی از بهترین جلوه‌های جهاد تبیین است لذا برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید به کتاب و کتابخوانی و کتابخانه پناه برد‌.

 

وی از کتابداران خواست با توجه به مخاطب خود اقدام به اطلاع رسانی و جلب مشارکت در انتخابات سال جاری کنند و افزود: شهرداری‌ها در تحقق سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی مشارکت فعال داشته باشند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب، نماد شکوفایی فرهنگی و یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار هر کشوری محسوب می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در توسعه کشورها بیان کرد: کتابخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در هر کشور دارند و به عنوان یکی از بارزترین شاخصه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شوند و بی‌شک کتابخانه‌ها یکی از گنجینه‌های مهم هر کشور هستند.

 

عباسی با بیان اینکه بهادادن به کتابخوانی منجر به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود، افزود: گسترش مطالعه به روش دیجیتال نباید سبب شود تا از کتاب و کتابخوانی و همچنین از کتابخانه‌ها غفلت کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام ورزیدن به کتاب خواندن و توسعه فرهنگ مطالعه گفت: کتاب در روح انسان نشاط ایجاد می‌کند و کتاب خواندن و مانوس شدن با کتاب، نبوغ ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل همه اقشار مختلف مردم بایستی به مقوله کتابخوانی بهای بیشتری بدهند.

 

در پایان آئین تکریم مروجان کتاب و کتابخوانی، از تعدادی از کتابداران و کتابخوانان نمونه استان گیلان تجلیل و تقدیر و از کتاب “سلام به خدا” نوشته محمدرضا صالح فخاری نیز رونمایی شد./فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.