تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 12:11
کد خبر : 124122

رقابت فردی جایگزین رقابت گفتمانی؛

انتخابات آستانه اشرفیه و مصاف دو رقیب همیشگی!

انتخابات آستانه اشرفیه و مصاف دو رقیب همیشگی!
رقابت نجفی و تیغ‌نورد تقابل دو دیدگاه متفاوت فکری نیست. به نظر می‌رسد یک رقابت فردی دو شخصیتی است که همیشه در فضای مدیریتی شهر حضور داشتند و با یکدیگر به تقابل برمی‌خواستند که خود را بالاتر نشان دهن

جارستان: گروه سیاسی| رقابت انتخاباتی در آستانه اشرفیه معمولا عرصه شخصیت‌های تازه است. تاکنون سابقه نداشته که نماینده‌ای بیش از دو دوره انتخاب شود.

در انتخابات پیش رو با توجه به عدم احراز محمدحسین قربانی و عدم ثبت نام ریحانه احمدی به نظر می‌رسید ابراهیم نجفی نماینده فعلی کار چندان سختی نداشته باشد. ولی حال از تاییدصلاحیت اسماعیل تیغ نورد صحبت می‌شود که همیشه همکار شورایی نجفی در آستانه اشرفیه بود و رقیب دیرینه!

اسماعیل تیغ نورد سابقه دو دوره عضویت در شورا را دارد. این وکیل دادگستری در دوره چهارم رای اول را کسب کرد و در دوره پنجم تنها ۱۴ رای کمتر از نجفی کسب کرد. در طول این دو دوره نیز همیشه رقابت زیادی برای ریاست شورا بین آن‌ها برقرار بود.

تیغ‌نورد در انتخابات میان دوره‌ای گذشته نیز از مقام شورایی خود استعفا داد تا  کاندیدای مجلس شود، هرچند در روز آخر ثبت نام به دلیل عدم تایید مدرک تحصیلی نتوانست داوطلب شود و هم از شورا افتاد و هم از مجلس! جای او نجفی با چهل رای بیشتر نسبت به ریحانه احمدی نماینده مجلس شد.

ابراهیم نجفی زمانی کارمند ساده مسکن و شهرسازی استان بود که از دوره سوم به شورای شهر آستانه اشرفیه راه یافت. وی در دوره چهارم با حمایت تیغ نورد و سه نفر دیگر شهردار این شهر انتخاب شده بود که خیلی سریع انصراف داد. وی در انتخابات میان دوره‌ای گذشته مجلس گزینه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود و البته حمایت برخی مقامات سابق استان هم از وی اظهرمن الشمس بود.

با این حال رقابت نجفی و تیغ‌نورد تقابل دو دیدگاه متفاوت فکری نیست. به نظر می‌رسد یک رقابت فردی دو شخصیتی است که همیشه در فضای مدیریتی شهر حضور داشتند و با یکدیگر به تقابل برمی‌خواستند که خود را بالاتر نشان دهند. بسیاری معتقدند آستانه اشرفیه نتوانسته چندان پیشرفتی کند، آن هم وقتی توان این را دارد که چهارمین شهر مذهبی ایران شناخته شود و زائران فراوانی را آنجا بکشاند و برنج و بادامش هم که زبانزد است.  تیغ‌نورد و نجفی هم در تمام این سال‌ها کم تاثیرگذار در شرایط این شهر نبودند تا مردم چه نظری داشته باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.