تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 9:50
کد خبر : 123963

تهدید شرکت طبیعت علیه کوچکی نژآد:

شکایت می‌کنیم| این ادعاها پوپولیستی است!

شکایت می‌کنیم| این ادعاها پوپولیستی است!
چند روز گذشته انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج  از شرکت طبیعت حمایت کرده بود که رئیس این انجمن همان مدیرعامل طبیعت است. 

جارستان: گروه سیاسی| مدیرعامل شرکت طبیعت بدون نام بردن از کسی، اظهارات  یک نماینده مجلس در خصوص واردات برنج را پوپولیستی خواند و  از اراده این شرکت برای پی گیری شکایت از تخریب کنندگان این برند خبر داد.

پیش از این جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و خمام و عضو  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از واردات ۲ میلیون تن برنج خبر داده بود و گفته بود:«این کار در زمان وزارت آقای سادتی‌نژاد اتفاق افتاده و الان هم در دوره ریاست فعلی بانک مرکزی هم سفارش دادند و دوباره وارد می‌کنند. این ۲ میلیون تن بخشی با ارز ترجیحی و بخشی با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دارد وارد می‌شود و با قیمت بیشتر در بازار فروخته می شود.»

چند روز گذشته انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج  از شرکت طبیعت حمایت کرده بود که رئیس این انجمن همان مدیرعامل طبیعت است.

 

محمد مختاریانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج و مدیرعامل شرکت طبیعت در این زمینه  گفت: فردی معلوم الحال که به پروژه بگیر بودن نیز معروف است با یک توئیت دروغ شایعه ای  مبنی بر تخصیص ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات برنج را علیه این شرکت مطرح کرد که این مسئله بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مطرح شد که فرد منتشر کننده  این مطلب به قدری بد نام و به پروژه بگیر بودن معروف  بود که رسانه های معاند نیز با احتیاط با این مسئله برخورد کردند. اخبار مطرح در خصوص تخصیص ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات برنج تنها به یک شرکت واردکننده صحت ندارد و هیچ مرجع رسمی آن را تایید نکرده و سندی در این زمینه ارائه نشده است.

او افزود: فردی به عنوان خبرنگار در توییتی سندی ارائه داده که نامه داخلی یک شرکت بوده و خطاب به جهادکشاورزی گیلان مراکز خرید را برای کشاورزانی که برنج ذخیره‌سازی شده داشته‌اند اعلام کرده است.این خبر به مدت سه ماه زیرنویس خبری در شبکه گیلان بوده و بنرهای طرح خرید نیز توسط شرکت طبیعت در سطح شهر نصب شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج کشور ادامه داد: هیچ سندی توسط مدعیان تخلف یک شرکت تامین‌کننده برنج وجود ندارد و دستگاه‌های رسمی نیز آن را تایید نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: کل بخش خصوصی ۷۰۰ میلیون دلار تقاضای واردات برنج داشته که توسط شرکت بازرگانی دولتی و ۱۴۹ شرکت وارد کننده ارائه شده است.

مختاریانی با استناد به آمار ثبت سفارش و ترخیص برنج سال جاری، گفت: سهم شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران از کل واردات برنج کشور حدود ۳۲ درصد است و ارزش کل واردات برنج اعضای این انجمن از ابتدای سال تا ابتدای دی ماه حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده، چگونه ممکن است فقط یک شرکت عضو این انجمن ۷۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده، آن هم پس از واردات از ابتدای سال تا تیرماه امسال.

این فعال صنعت برنج کشور تصریح کرد: در سایت‌های فروش اینترنتی و فروشگاه‌ها برنج طبیعت وجود دارد و اینکه گفته می‌شود در کیسه‌ها برنج خارجی به جای هاشمی پر می‌شود صحت ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: تمامی نهادهای نظارتی می‌توانند اعلام کنند که پس از ۶ ماه از زمان واردات برنج ۱۴۹ شرکت واردات برنج هنوز ارز واردات را به طور کامل دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت طبیعت افزود: در کل ما از تک نرخی بودن ارز حمایت می کنیم و علاقمندیم بحث واردات بدون این تشریفات و به صورت تک نرخی صورت بگیرد.

او تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط گمرک در سال جاری ۸۰۵ هزار تن برنج به کشور وارد شده است که شرکتی که بیشترین سهم واردات را داشته حدود ۱۷ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.