تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 9:50
کد خبر : 123912

استاندار گیلان:

قطعه راه آهن منطقه آزاد باید سریعتر تحویل شود.

قطعه  راه آهن منطقه آزاد باید سریعتر تحویل شود.
استاندار گیلان گفت: مردم باید در جریان روند پیشرفت طرح‌های درحال اجرای استان اعم از اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند و در واقع اطلاع رسانی به مردم باید در برنامه‌های مدیران قرار گیرد.

جارستان:  اسدالله عباسی در جلسه پیگیری و بررسی اجرای مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان بیان اینکه طرح‌های ضروری تا دهه فجر به طور کامل به بهره برداری برسد افزود: اهتمام دولت ارائه خدمات به مردم است، اما در عین حال در خصوص اعتبار هزینه شده و میزان پیشرفت طرح‌ها نیز به مردم اطلاع رسانی انجام می‌شود.

وی گفت: مردم باید در جریان روند پیشرفت طرح‌های درحال اجرای استان اعم از اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند و در واقع اطلاع رسانی به مردم باید در برنامه‌های مدیران قرار گیرد.

استاندار از فرمانداران خواست روند پیشرفت طرح‌های در دست اجرای شهرستان‌ها را از مدیران استانی پیگیری کرده و میزان اعتبار هزینه شده، منابع جذب شده و روند پیشرفت طرح‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

آقای عباسی با بیان اینکه برخی طرح‌ها به صورت تجمیعی در دهه فجر به بهره برداری برسند، گفت: مدیران اجرایی نیز زمان آغاز طرح، میزان پیشرفت کار، اعتبار هزینه شده و منابع مورد نیاز را به استانداری اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های ملی استان گفت: راه آهن رشت- کاسپین از پیشرفت خوبی برخوردار است و قطعه منطقه آزاد نیز باید سریعتر تحویل شود.

استاندار تصریح کرد: سایر طرح‌های نیمه تمام هم نباید برای اندک مشکلات موجود با پیمانکار ناتمام بمانند.

عباسی خطاب به مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد: با جدیت کار‌های باقی مانده طرح‌های مهم را به پایان برسانید و با فرمانداران همراهی و همکاری لازم را داشته باشید.

وی اضافه کرد: در حوزه بانوان نیز موضوعاتی، چون جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری هم با تخصیص اعتبار و منابع در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز با اشاره به ۱۸۶ مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: این مصوبات برای ۲۷ دستگاه اجرایی تکالیفی به ارزش ۲۰۸ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تعیین که بخشی از آن اقتصادی و خدماتی و ۱۱۶ مصوبه عمرانی به ارزش ۱۲۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

موسی فکور با بیان اینکه تا کنون از این تعداد بیش از ۱۶۰ طرح در گیلان ۱۰۰ درصد تکمیل شده که تعدادی از آن‌ها افتتاح و برخی هم در حال بهره برداری است، افزود: روند پیشرفت طرح‌ها مطلوب است که باید با همراهی دستگاه‌ها این روند شتاب بهتری گیرد.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در اجرای طرح‌های سفر ریاست جمهور ارائه دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.