تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 9:22
کد خبر : 123841

انتقاد شاهین ساده از نرخ تبلیغات انتخاباتی صداوسیما:

رقابت انتخاباتی باید عادلانه باشد نه کاسبکارانه!

رقابت انتخاباتی باید عادلانه باشد نه کاسبکارانه!
شاهین ساده در این زمینه گفته است: ما انتظار رقابت عادلانه داریم نه کاسبکارانه! متاسفانه ظاهرا برای صداوسیما انتخابات برای یک بخش متمول است. در حالی که باید شرایط برابری فراهم گردد. 

جارستان: گروه سیاسی|  نرخ تبلیغات تلویزیونی کاندیداهای انتخابات مجلس در دوره دوازدهم از سوی صداوسیمای گیلان اعلام شد که میزان آن برای کاندیداهای رشت به صد میلیون تومان می‌رسد.

بر این اساس اگر بر فرض صد نفر فقط در رشت پول تبلیغات خود را بدهند مبلغ ده میلیارد تومان فقط در این حوزه جمع خواهد شد.

البته این برنامه‌ها از شبکه باران منتشر نخواهد شد و شبکه‌های مستقلی راه‌اندازی خواهد شد.

البته پول انتخابات در حوزه‌های دیگر از پانزده تا چهل میلیون تومان است. آستارا و صومعه سرا ۱۵ میلیون تومان،  انزلی و آستانه اشرفیه بیست میلیون تومان، فومن و شفت و لنگرود ۲۵ میلیون تومان، رودبار و لاهیجان و سیاهکل ۳۰ میلیون تومان و رودسر و املش ۴۵ میلیون تومان است.

برخی از کاندیداها مخالفت خود را با پرداخت ارقام صداوسیما اعلام کرده‌اند.

مگر می‌شود آستارا ۱۵ میلیون و رشت ۱۰۰ میلیون تومان!

شاهین ساده در این زمینه گفته است: ما انتظار رقابت عادلانه داریم نه کاسبکارانه! متاسفانه ظاهرا برای صداوسیما انتخابات برای یک بخش متمول است. در حالی که باید شرایط برابری فراهم گردد.

وی گفت: تفاوت نرخ‌ها هم عجیب است. مگر می‌شود آستارا ۱۵ میلیون و رشت ۱۰۰ میلیون تومان! همه می‌دانند سرویس آنتن‌دهی دادن به آستارا خیلی سخت‌ تر از رشت است. از هر لحاظ این تعرفه منطقی نیست.

شاهین ساده در این مصاحبه خاطرنشان کرد: متاسفانه صداوسیما قدرت تاثیرگذاری گذشته را ندارد. قرار است کاندیدا  پولی دهد که مخاطب چندانی ندارد و در فضای مجازی فرصت بهتری دارد. مخصوصا اینکه قرار نیست این برنامه‌ها از شبکه باران پخش شود، بلکه باید مردم شبکه جدیدی داشته باشند که برای بسیاری از  مردم اهمیتی ندارد که آن را کانال‌یابی جدید کنند.

وی در پابان گفت: در حالی که این دوره قرار است در زمینه  هزینه‌ها سخت‌گیری‌های بیشتری شود پرداخت چنین هزینه‌‌هایی مساله را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این کارها فقط به نفع کاندبداهایی است فقط برای آن‌ها پول خرج کردن مهم است و ظاهرا مجلس را یک بنگاه اقتصادی می‌بینند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.