تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 18:05
کد خبر : 123720

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به حق رای بی‌حجابان:

حق رای در هیچ قانونی سلب نشده است!

حق رای در هیچ قانونی سلب نشده است!
سخنگوی شورای نگهبان گفت: حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و سلب‌شدنی هم نیست؛ حتی توسط دادگاه. در مصوبه اخیر هم به این موضوع اشاره نشده است. از این‌رو، رای دادن، هم حق و هم به یک معنا تکلیف است و نمی‌توان این حق را از فردی سلب کرد

جارستان: نشست روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد که در این نشست، محمد آیتی خبرنگار رویداد۲۴ از سخنگوی شورا پرسید: «در لایحه حجاب آمده افراد بی‌حجاب از خدمات اجتماعی محروم می‌شوند؛ آیا این خدمات شامل انتخابات هم خواهد شد و شورای نگهبان در راستای اجرای قانون اجازه رای دادن به افرادی که کشف حجاب کنند نمی‌دهد یا برای افزایش مشارکت قرار است از آن چشم‌پوشی کند؟»

 

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال گفت: «این سوال، سوال دقیقی نیست. حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و سلب‌شدنی هم نیست؛ حتی توسط دادگاه. در مصوبه اخیر هم که شما اشاره کردید، به این موضوع اشاره نشده است. از این‌رو، رای دادن، هم حق و هم به یک معنا تکلیف است و نمی‌توان این حق را از فردی سلب کرد. با این حال باید بگویم که نباید از موضوع حجاب در انتخابات دوقطبی‌سازی کرد. این‌ها دوقطبی‌های کاذبی هستند که درست نیست و الحمدلله مردم ما ملتزم و پایبند به قانون هستند و اساسا جامعه ما نسبت به مسائل دینی، فرهنگی و هویت ملی، پایبند هستند و به آن‌ها حساسیت دارند. مقام معظم رهبری هم همه افراد را دعوت به حضور در انتخابات کردند. از این‌رو، ان‌شاالله هر فردی با هر دیدگاه، سلیقه و رویکرد سیاسی، حق انتخاب و تعیین سرنوشت دارد و ان‌شاءالله هم مردم از حق خود استفاده خواهند کرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.