تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 17:15
کد خبر : 123704

آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی با وثیقه ۱۰میلیاردی

آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی با وثیقه ۱۰میلیاردی
دادگاه تجدید نظر استان تهران با تبدیل قرار نیلوفر حامدی و الهه محمدی به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و در پی این اتفاق هر دو پس از ۱۷ ماه از زندان آزاد شدند.

جارستان: سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ بود که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده هر دو خبرنگار را پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع صادر کرد.

 

به نقل از ایلنا؛ براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس و نیلوفر حامدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.

 

همچنین، هر ۲ خبرنگار به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

 

نیلوفر حامدی و الهه محمدی پس از درگذشت مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع قضایی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ممنوع الخروج بوده و تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.