تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 17:20
کد خبر : 122825

واکنش عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان به توافق با اتحادیه اوراسیا؛

هیچگاه تعرفه ۸۰ کالا با روسیه صفر نشد!

هیچگاه تعرفه ۸۰ کالا با روسیه صفر نشد!
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان اضافه کرد: پیش‌تر گفته شده بود تعرفه تجارت ۸۰ کالا در تجارت با روسیه صفر شده است، در حالی که هیچ گاه این اتفاق نیفتاد.
جارستان: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان  با اشاره به خبر صفر شدن ۸۷ درصد کالاهای تجاری با منطقه اوراسیا گفته است قرار بود  تعرفه تجارت ۸۰ کالا در تجارت با روسیه صفر شود که در حالی که هیچ گاه این اتفاق نیفتاد.
به نقل از ایلنا، فرنگیز رحمانی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان نیز تصریح کرد: مسئولان دولتی در تصمیماتی که برای تجارت خارجی ایران از جمله تجارت با اوراسیا می‌گیرند، فراموش می‌کنند صاحبان کسب و کار‌های تجاری چه کسانی هستند و چه نظری در توسعه تجارت خارجی ایران دارند، این در حالی است که خود آن‌ها اطلاع کامل از شرایط تجارت خارجی ایران ندارند.
وی افزود: صف کامیون‌هایی که در مرز‌ها شکل گرفته شاهدی بر همین ناآگاهی از شرایط موجود است. کامیون‌ها در حالی گاه تا دو هفته معطل عبور از مرز می‌شوند که بار آن‌ها فاسدشدنی است و فساد آن‌ها به متضرر شدن تاجر می‌انجامد. گاه عبور کامیون‌ها به دلیل مسائل پیش پا افتاده مانند خراب شدن تجهیزات تا چندین ساعت متوقف می‌شود و در این بین تنها تاجر است که به دلیل معطلی بار خسارت می‌بیند.
رحمانی ادامه داد: به باور من مسئولان میل به اصلاح مشکلات ندارند و جلساتی که با هدف رفع مشکلات برپا می‌شود خروجی ندارد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان اضافه کرد: پیش‌تر گفته شده بود تعرفه تجارت ۸۰ کالا در تجارت با روسیه صفر شده است، در حالی که هیچ گاه این اتفاق نیفتاد.
وی در نهایت گفت: در چنین شرایطی صادرکننده در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در فشار گذاشته می‌شود البته در اصل قانون بازگشت ارز حاصل از صادرات حرفی نیست، اما وقتی کسب و کار‌های تجاری در صادرات حمایتی دریافت نمی‌کنند، حتی نمی‌توانند وام بانکی بگیرند، زیرساخت‌های صادراتی نیز کافی نیست و صادرکنندگان باید بر تمام مشکلات مالی و زیرساختی بدون کمک دولت غلبه کنند، چطور می‌توانند ارز حاصل از صادرات را به نرخ دولتی به بانک مرکزی برگردانند؟ این امر تنها به زیان‌دهی صادرکننده تمام می‌شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.