تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 16:23
کد خبر : 121275

تبریک به قانون گذاران محترم!

لایحه حجاب؛ ۷٠ماده و بیش از ۲۰۰ ایراد

لایحه حجاب؛ ۷٠ماده و بیش از ۲۰۰ ایراد
"لایحه حجاب" تابستان 1402 با کلی سر و صدا به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید تا به زعم تصویب کنندگان، بتوانند فرهنگ حجاب را در جامعه گسترش دهند.آنچه شگفتی و تأثر را به اوج می رساند این است که لایحه مصوب آنان، کلا 70 ماده بوده و بیش از 200 ایراد دارد. به عبارت دیگر هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی 3 اشکال جدی از نطر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

پایگاه خبری جارستان: لایحه “حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب” که در جامعه به عنوان “لایحه حجاب” شناخته می شود، تابستان ۱۴۰۲ با کلی سر و صدا به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید تا به زعم تصویب کنندگان، بتوانند از راه های قهری و ابداعات عجیب و غریب تقنینی، فرهنگ حجاب را در جامعه گسترش دهند.

همان زمان بسیاری از دلسوزان جامعه گفتند و نوشتند که این سبک از قانون نویسی، آکنده از اشکال است و نهایتاٌ به ایجاد تنش در جامعه می انجامد و بهره ای به حجاب و عفاف نمی رساند.

 

مختصر این که تقریباً تمام منتقدان به سبک مألوف، به اتهامانی مانند حمایت از لا ابالی گری و بی حجابی و … نواخته شدند تا این که شورای نگهبان متن کامل ایرادات خود به این مصوبه نامتعارف را منتشر کرد که طی آن در بیش از ۱۰۰ بند حدود ۲۰۰ نقد شکلی و ماهوی از جمله ابهام و مغایرت با شرع و قانون اساسی بر این مصوبه وارد شده است.

 

آنچه شگفتی و تأثر را به اوج می رساند این است که لایحه مصوب آنان، کلا ۷۰ ماده بوده و بیش از ۲۰۰ ایراد دارد. به عبارت دیگر هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی ۳ اشکال جدی از نطر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

 

واقعاً تاسف بار است که عده ای در مقام قانونگداری چنین متنی را که نمره اش زیر صفر است نوشته و تصویب هم کرده اند و انتطار داشته اند جامعه ۸۵ میلیونی ایران اجرایش کند؛شاید هم باید این رکورد را خدمت شان تبریک بگوییم!/عصر ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.