تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 17:20
کد خبر : 120627

آب منطقه ای گیلان هشدار داد؛

احتمال وقوع سیلاب رودخانه ها

احتمال وقوع  سیلاب  رودخانه ها

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه بارشی از شب گذشته به استان گفت: بارش‌ها از فردا چهارشنبه شنبه ۱۹ مهرتقویت می‌شود و تا کنون بندر انزلی با ۳۵ میلیمتر، شفت ۲۲ میلیمتر، آستارا ۱۸ و رشت ۱۰ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته است. وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه بارشی از شب گذشته به استان گفت: بارش‌ها از فردا چهارشنبه شنبه ۱۹ مهرتقویت می‌شود و تا کنون بندر انزلی با ۳۵ میلیمتر، شفت ۲۲ میلیمتر، آستارا ۱۸ و رشت ۱۰ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی فردا شدت بیشتری می‌گیرد، افزود: احتمال طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، لغزش و رانش زمین در مناطق کوهستانی و خسارت به سازه‌های کشاورزی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا پنجشنبه در گیلان مستقر است افزود: دمای هوا در این مدت هم ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر تا عصر پنج شنبه با ارتفاع موج بیش از ۲ متر مطلقا برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

محمد دادرس با اشاره به هشدار هواشناسی گیلان افزود: از مردم خواست در حواشی رودخانه‌ها مستقر نشوند و از صعود به مناطق کوهستانی در این مدت اجتناب کنند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی رشت مرکز استان گفت: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۲۰ درجه و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است.

 

در ۲۴ ساعت گذشته جیرنده رودبار با ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۶ درجه گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.