تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 17:31
کد خبر : 120372

✍️عمادالدین باقی

آیا بهتر از این می‌توان به حقوق بشر ضربه زد؟

آیا بهتر از این می‌توان به حقوق بشر ضربه زد؟

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /روز گذشته(۲۹شهریور۱۴۰۲) دو سایت خبری اپوزیسیون که یکی از آنها بودجه حقوق بشر از وزارت خارجه آمریکا می‌گیرد!! تیتری با این مضمون داشت:  «به هلاکت رسیدن رئیس حوزه علمیه قیدار در محراب مسجد؛ این نکته عمادالدین باقی،  تحلیلگر مسائل حقوق بشر را برآن داشت تا دست به، قلم شود وی در

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /روز گذشته(۲۹شهریور۱۴۰۲) دو سایت خبری اپوزیسیون که یکی از آنها بودجه حقوق بشر از وزارت خارجه آمریکا می‌گیرد!! تیتری با این مضمون داشت:  «به هلاکت رسیدن رئیس حوزه علمیه قیدار در محراب مسجد؛

این نکته عمادالدین باقی،  تحلیلگر مسائل حقوق بشر را برآن داشت تا دست به، قلم شود وی در صفحه شخصی خود اینگونه آورد:

روز گذشته(۲۹شهریور۱۴۰۲) دو سایت خبری اپوزیسیون که یکی از آنها بودجه حقوق بشر از وزارت خارجه آمریکا می‌گیرد!! تیتر زده اند: «به هلاکت رسیدن رئیس حوزه علمیه قیدار در محراب مسجد».تعداد بالای لایک ها نسبت به دیسلایک نیز بسیار قابل توجه است.

در کل خبر هم این فرد‌، گناهی جز پیشنماز و رئیس حوزه علمیه آن شهر بودن نداشته و بدون محاکمه و دادرسی، با روش تروریستی و بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح که با اسلحه کُلت وارد مسجد شده و اقدام به شلیک کرده است، کشته می‌شود.

من نمی دانم این فرد که بوده و‌چه‌ کرده؟ ولی آن رسانه ها نیز اساساً بدون اینکه معلوم کنند گناه او چه بوده و انگیزه حمله، شخصی یا سیاسی بوده؟ تیتر می‌زنند «به هلاکت رسید».

آیا بهتر از این می‌توان به حقوق بشر ضربه زد؟

آیا کسانی با چنین تفکر و ادبیاتی می‌توانند مخالف اعمال مشابه حکومت و کشتن ناحق شهروندان باشند؟ آیا کسانی که هنوز قدرت ندارند و دارای چنین تفکر و ادبیاتی هستند اگر به قدرت هم مجهز بشوند بهتر از جمهوری اسلامی عمل خواهند کرد؟

آیا اساساً رسانه‌ای که چنین ادبیاتی داشته باشد را می‌توان رسانه نامید؟

آیا با سوار شدن بر موج‌ خشونت می توان فردای بهتری را رقم زد؟

اگر حکومت ترور کند بد است ولی اگر مخالفان حکومت ترور کنند خوب است؟

البته برخی بلافاصله با بیان تفاوت حکومت و مخالف حکومت، این تبعیض نامشروع در ارزشگذاری را توجیه می کنند درحالی که از منظر حقوق بشر، فارغ از زمینه ها و علل اجتماعی و سیاسی، هرنوع کشتن انسان، ناموجه و تروریسم نیز ذاتا شرورانه و مذموم است. هر موضعی غیر از نفی ذاتی ترور و‌ قتل، جز به تداوم تروریسم و چرخه خشونت نمی انجامد زیرا هرکس برای توسل به ترور، توجیهی می تراشد و آن را از منظر خود ارزشگذاری می نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.