تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 20:53
کد خبر : 120314

بيانيه جبهه اصلاحات ايران؛

تنها راه ممکن برای عبور از بحران‌ها اقدام سریع حاکمیت به اصلاح چ رفتارها از طریق عمل به راهکارهای ۱۵‌ گانه آقاى سید محمد خاتمى است.

تنها راه ممکن  برای عبور از بحران‌ها  اقدام سریع حاکمیت به اصلاح چ رفتارها از طریق عمل به راهکارهای ۱۵‌ گانه آقاى سید محمد خاتمى است.

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /جبهه اصلاحات ایران به مناسبت سالگرد آغاز اعتراضات ١۴٠١ و سالگرد درگذشت مهسا امینی با انتشار بیانیه ای تأکید  کرد: تنها راه ممکن و کم هزینه برای عبور از بحران‌ها و بن بست‌های کنونی، اقدام سریع حاکمیت به اصلاح ساختارها، رویکردها و رفتارها از طریق عمل به راهکارهای ۱۵‌ گانه آقاى

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /جبهه اصلاحات ایران به مناسبت سالگرد آغاز اعتراضات ١۴٠١ و سالگرد درگذشت مهسا امینی با انتشار بیانیه ای تأکید  کرد: تنها راه ممکن و کم هزینه برای عبور از بحران‌ها و بن بست‌های کنونی، اقدام سریع حاکمیت به اصلاح ساختارها، رویکردها و رفتارها از طریق عمل به راهکارهای ۱۵‌ گانه آقاى سید محمد خاتمى است.در فسمتهایی از این بیانیه آمده است:

سال گذشته در چنین روزهایی جان باختن مظلومانه مهسا امینی در بازداشت پلیس سرآغاز خیزشی خودجوش شد که به سرعت مرزهای تعصبات قومی و زبانی را در نوردید و در فاصله کوتاهی سراسر کشور را دربرگرفت.

 

این جنبش با شعار محوری «زن، زندگی، آزادی» اعتراض به روش‌ها و شیوه‌های منسوخی بود که حاکمیت می‌بایست خیلی زودتر از این‌ها به بی فایده و نافرجام بودن آن‌ها پی می‌بُرد؛ اعتراض به نادیده گرفته شدن و دیده نشدن یک نسل بود؛ اعتراض خیل عظیم زنان و جوانان به دخالت حکومت در جزئی‌ترین امور زندگی‌شان بود؛ اعتراض به شیوه حکمرانی‌ای بود که به همان اندازه که از تأمین یک زندگی شرافتمندانه و حداقلی برای خیل عظیم زیر خط فقر جامعه ناتوان است، مشتاق و مُصر به دخالت در جزئیات زندگی و تحمیل سبک و الگوی واحد به جوانان و زنان است.

 

اسف بارتر این که گذشت زمان از شدت بیم و هراس نکاسته است و تحقیر معترضان با صدور احکام موهن، محروم کردن دانشجویان از تحصیل و اخراج و بازنشستگی اجباری استادان همچنان ادامه دارد و جریان افراطی حاکم همچنان گرفتار خطای مزمن پاک کردن صورت مسئله به جای حل آن و تلاش برای جمع کردن اعتراضات به مدد تشدید فضای پلیسی و امنیتی به جای رفع علل و ریشه‌های آن است.

 

نگرانی بیشتر این است که حاکمیت، آرامش جامعه در سالگرد آغاز خیزش اعتراضی را به حساب کارآمدی تشدید امنیتی کردن فضای کشور و موج دستگیری‌ها و محدود سازی‌ها طی روزهای اخیر بگذارد و خوش‌باورانه آن را یک پیروزی و پایانی بر آن تلقی کند. حال آن که نفس امنیتی سازی بی سابقه در شهرهای کشور در سالگرد این خیزش اعتراضی، خود بهترین دلیل بر زنده بودن و ادامه نارضایتی و اعتراض است.

 

مادام که رویکرد ناکارآمد و عقیم کنونی در اداره کشور و تلاش سازمان یافته برای «گذر از جمهوریت نظام به ناجمهوریت» برقرار باشد، تنش‌ها و تکانه‌های خسارت بار و پرهزینه ادامه خواهد یافت و توان و ظرفیت کشور و جامعه را تا نهایت آن به فرسایش خواهد برد.

 

جبهه اصلاحات ایران بار دیگر تأکید می‌کند تنها راه ممکن و کم هزینه برای عبور از بحران‌ها و بن بست‌های کنونی، اقدام سریع حاکمیت به اصلاح ساختارها، رویکردها و رفتارها از طریق عمل به راهکارهای ۱۵‌ گانه آقاى سید محمد خاتمى است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.