تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 23:02
کد خبر : 120063

دوباره داماش، دوباره عضدی، دوباره شور و نشاط

دوباره داماش، دوباره عضدی، دوباره شور و نشاط

پایگاه خبری تحلیلی جارستان / 🖋کریم حمیدی دیروز که حول وحوش ساعت چهار از خیابان نامجوی رشت گذر می کردید با منظر عجیب ولی خاطره انگیزی برخورد می کردید. موج جمعیت دوطرف خیابان با رنگ لباس های و پرچم های ارغوانی دو طرف ورزشگاه پیر خطه شمال که به تازگی احیا شده را تسخیر کرده

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /

🖋کریم حمیدی

دیروز که حول وحوش ساعت چهار از خیابان نامجوی رشت گذر می کردید با منظر عجیب ولی خاطره انگیزی برخورد می کردید.

موج جمعیت دوطرف خیابان با رنگ لباس های و پرچم های ارغوانی دو طرف ورزشگاه پیر خطه شمال که به تازگی احیا شده را تسخیر کرده بودند.

داماش که با فرشاد پیوس دوباره به لیگ دسته اول آزادگان صعود کرده بود باید استارت میزد، جالب است با مس کرمانی بازی داشت که آخرین باری که در لیگ برتر بازی کرده بود در همین ورزشگاه به مصافشان رفته بود.

ماجرای حیرت انگیز آنجا بود که تا دقایقی قبل از بازی مجوز ورود تماشاگران صادر نشده بود، حضور هواداران داماش در این بازی به حدی بود که سرمربی کرمانی ها در کنفرانس بعد از بازی جو، ورزشگاه رشت را بی نظیر بخواند. هر چند رشتی ها در بازی که با یک گل از حریف کرمانی خود جلو بودند اما در نهایت با خوردن دو گل نتیجه را به حریف واگذار کردند. ولی حضور هواداران جلوی عضدی برای رشتی ها تداعی کننده روزهای شیرین نه چندان دور، بود، یاد روزهای صعود به فینال جام حذفی با زنده یاد نادر دست نشان، با صعودهای متناوب به لیگ برتر با مجید جهانپور، روزهای مدیریت امیر عابدینی که در یک فصل هر سه غول فوتبال ایران «پرسپولیس، استقلال، و سپاهان» را زمینگیر کرد، همان سالی که خیلی ها بر این باورند اگر آن اتفاقات تلخ در مورد امیر منصور آریا و کارخانجاتش رخ نمی داد، با آن پشتوانه عظیم مالی احتمالا تا به امروز ما از داماش به عنوان یکی از غول های فوتبال ایران یاد می کردیم، یادش بخیر در همان سال تلخ خداحافظی با لیگ برتر نیز با پنج گل ذوب آهن اصفهان را در عضدی ناک اوت کردند،

یادمان نمیرود در بهت و نا باوری همان داماش محبوب بعد از ناکامی های متوالی و وداع با لیگ برتر و لیگ یک روزهای تلخ لیگ دو که هیچ وقت تیفوسی های رشت تنهایش نگذاشتند. حتی بعد از خرید امتیاز لیگ یکی و پاس نشدن چک های اسماعیل حاجی پور “مالک وقت داماش” و بازپس گیری همان امتیاز لیگ یکی توسط کارون خرمشهر، که به قول ما رشتی ها هم از “خرمای عراق افتادند هم از ترش کنوس گیلان” داماش یک فصل را کلا بدون وجود خارجی گذراند. اما داماش ماند چون فقط یک تیم نبود یک هویت بود اما بعد از فراز و نشیب فراوان داماش با فرشاد پیوس به لیگ یک آمد و بعد از یک فصل نقل وانتقالاتی پر فراز و نشیب و یک رفت و برگشت مالکیتی، حالا با مالکیت دوباره ناصر زحمتکش، هدایت سیامک فراهانی لیگ را هرچند با باخت شروع کردند و به قول داریوش هرمزی”دستیار فراهانی”که در کنفرانس خبری حاضر شده بود فقط ۲۲روز هست که تیم را تحویل گرفتندـ اما امید در رشت، زنده است دوباره روزهای شور ونشاط با پگاه سابق و داماش کنونی به یاد گذشته های شیرینش شکل بگیرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.