تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 12:09
کد خبر : 119516

سخنان مهم بهزاد نبوی درباره انتخابات آینده، برجام و شورای میانه‌روها

سخنان مهم بهزاد نبوی درباره انتخابات آینده، برجام و شورای میانه‌روها

جارستان/ ✍🏻بهزاد نبوی در شرایط فعلی من هیچ اثری از حضور مردم در انتخابات نمی‌بینم. مردم تا زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، به دنبال سیاست نمی‌روند..   آقای روحانی پیش از رفتنش گفته بود که اجازه دهید احیای برجام انجام شود و از مزایای آن دولت آقای رئیسی استفاده کند. به او این

جارستان/

✍🏻بهزاد نبوی

در شرایط فعلی من هیچ اثری از حضور مردم در انتخابات نمی‌بینم. مردم تا زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، به دنبال سیاست نمی‌روند..

 

آقای روحانی پیش از رفتنش گفته بود که اجازه دهید احیای برجام انجام شود و از مزایای آن دولت آقای رئیسی استفاده کند. به او این اجازه داده نشد و حالا یک سال و نیم است که دارند تلاش و اصرار می‌کنند اما ظاهرا طرف مقابل راه نمی‌دهد.

 

اگر برجام احیا شود ممکن است مردم به مسائل سیاسی گرایش پیدا کنند.

 

حاکمیت از تشکیل شورای میانه‌روها (خاتمی، ناطق، روحانی، حسن خمینی و لاریجانی) خشنود نیستند و دوست دارند که همه‌ی آنهایی که به نوعی با آنها زاویه دارند، منفرد و تنها و بی‌ارتباط با هم باشند و هر اقدامی را که سبب تجمیع قدرت در بین کسانی باشد که حتی زاویه‌ای کوچک هم ممکن است با آنها داشته باشند، برنمی‌تابند.

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در انتخابات پیش رو نیز مشارکت مردم حداقل در شهرهای بزرگ و مراکز استان، کم است. حاکمیت هم مواضعی که نشانه‌ی انتخابات آزاد و رقابتی باشد، اتخاذ نکرده است.

 

کل مسائل هسته‌ای تاکنون میلیادها دلار برای کشور هزینه داشته است، بدون آنکه منفعت متناسب با این هزینه نصیب کشور شده باشد.

 

در حال حاضر حاکمیت به دنبال این است که برجام به جایی برسد، اما متاسفانه به نظر می‌رسد مسئولین مذاکرات، نه اعتقاد به برجام دارند و نه تجربه‌ی کافی برای انجام مذاکره دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.