تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 12:25
کد خبر : 119350

موسسه مصاف اعلام کرد؛

عربستان رائفی پور را ممنوع‌الخروج کرد

عربستان رائفی پور را ممنوع‌الخروج کرد

جارستان/موسسه مصاف اعلام کرد:برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی استاد علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.   لازم به ذکر است آقای رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در

جارستان/موسسه مصاف اعلام کرد:برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی استاد علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

 

لازم به ذکر است آقای رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته است، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند.

هرچند ایشان هنوز از عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند.

 

در همین رابطه ناصر کنعانی دوشنبه شب درباره خبر منتشر شده در خصوص وضعیت آقای علی اکبر رائفی پور در عربستان سعودی و برخی گمانه زنی ها در این ارتباط اظهار داشت: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می شود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض بلافاصله در تماس و گفت وگو با مقامات و بخش های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را بمنظور رفع مشکل انجام دادند.

 

کنعانی با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت آقای رائفی پور افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی بطور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.