تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 0:03
کد خبر : 119231

اتفاقی عجیب در پیاده راه رشت؛

گیشه بلیط فروشی در شلوغ ترین خیابان رشت

گیشه بلیط فروشی در شلوغ ترین خیابان رشت

🔴اختصاصی جارستان: در شب‌های شرجی تیرماه رشت، نمایش «کات» به کارگردانی و بازیگری «سعید نعمتی» روی صحنه می‌رود. نعمتی هنرمند طناز و محبوبی است که آرام‌آرام پای خود را به آثار مطرح شبکه نمایش خانگی باز کرده‌ و آن‌طور که پیداست، در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.   🔴اما صحبت از سعید نعمتی و

🔴اختصاصی جارستان: در شب‌های شرجی تیرماه رشت، نمایش «کات» به کارگردانی و بازیگری «سعید نعمتی» روی صحنه

می‌رود. نعمتی هنرمند طناز و محبوبی است که آرام‌آرام پای خود را به آثار مطرح شبکه نمایش خانگی باز کرده‌ و آن‌طور که پیداست، در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

 

🔴اما صحبت از سعید نعمتی و توانایی‌هایش بماند برای فرصتی بهتر؛ موضوع این پُست چیز دیگری‌ست! اگر ساعتی در رشت قدم بزنید، یقیناً با انبوه بنرهای تبلیغاتی نمایش «کات» مواجه می‌شوید که از در و دیوار شهر آویران شده‌اند. با یک محاسبه سرانگشتی تخمین هزینه‌ی سنگین چنین تبلیغاتی دشوار نیست، آن هم در شرایطی که بضاعت مالی هنرمندان گیلانی به چاپ چند پوستر ساده هم قد‌ نمی‌دهد. به‌عنوان نمونه همزمان با این اجرا، چند نمایش دیگر روی صحنه‌اند و خبر خاصی از تبلیغات‌شان نیست که نیست.

این میان نکته‌ای که حسابی توی ذوق‌ می‌زند، بساط بلیت‌فروشی نمایش کات در وسط پیاده‌راه شهرداری است. یک میز و صندلی در دورترین فاصله از سالن اجرا آن هم در شلوغ‌ترین خیابان شهر!

 

🔴اما پرسشی که مدیران فرهنگی استان باید به آن پاسخ بدهند، بسیار ساده است. سوال اینجاست که آن دسته از هنرمندانی که شرایط مالی تبلیغات محیطی برای‌شان فراهم نیست و با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌دارند، امکان این مدل بلیت‌فروشی(که خودش بهترین تبلیغ است) برای‌شان فراهم است یا در این مورد خاص پای یک رانت در میان است؟ آنطور که پیداست، رانت بلیت‌فروشی‌ وسط پیاده‌رو هم به لیست اعجاب‌آور رانت‌های وطنی افزوده شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.